۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84770920
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری کارزار خانواده سالم و چند خبر از حوزه بهداشت و سلامت کردستان

سنندج- ایرنا- مدیر سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: کارزار رسانه ای خانواده سالم با رویکرد پیشگیری از مصرف دخانیات در سنندج برگزار شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بهرام کندائی با اشاره به اینکه این کارزار با هدف اطلاع رسانی در خصوص افزایش جمعیت و نقش سازمانهای مردم نهاد در مشارکت و مبارزه با دخانیات برگزار شد، اظهار داشت: کارزار رسانه ای خانواده سالم با رویکرد پیشگیری از مصرف دخانیات با همکاری سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت و اجتماعی و تعدادی از ادارات و ارگان های دولتی در مناطق کانی کوزله، آساوله و عباس آباد سنندج برگزار شد.

وی افزود: در این همایش دفتر تسهیلگری و توسعه محلی محله های کانی کوزله و آساوله، آوای مهر، نوای باران، گروه مردمی پایان کارتن خوابی، موسسه سلامت روان هه ریاد، سپیده ساریژ، دفتر تسهیلگری و توسعه محلی محله های عباس آباد، فرجه و گلشن، انجمن مبارزه با استعمال دخانیات، موسسه فرهنگی زانیاران و انجمن ژیهات مشارکت داشتند.

مدیر سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان درباره اقدامات انجام شده، اظهار داشت: توزیع بسته های معیشتی میان اقشار بی بضاعت، برگزاری کارگاه آموزشی در مساجد امام خمینی(ره) و جامع محله فرجه، برگزاری مسابقه طناب کشی و اهدای جوایز در مدرسه سهند، نقاشی ۲۵۰ متری بر روی دیوار مدارس کانی کوزله، برپایی چادر سلامت در ۲ نقطه از محله عباس آباد، برپایی نمایشگاه کتاب در محل ورودی کتابخانه عباس آباد، بازدید از محلات آسیب پذیر محله کانی کوزله و عباس آباد و  تقدیر از خانواده های موفق از جمله برنامه های اجرا شده در این کارزار بود.

نصب و راه اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال در بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه

رئیس بیمارستان صلاح الدین ایوبی از نصب و راه اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال در این مرکز خبر داد.

دکتر محمد فتحی با بیان اینکه دستگاه رادیولوژی یکی از تجهیزات پزشکی حیاتی، سرمایه ای مورد نیاز بیماران است که جهت انجام اقدامات تشخیصی مورد استفاده قرار می گیرد اظهارداشت: با توجه به اینکه دستگاه فعلی تصویربرداری آنالوگ مستقر در بیمارستان فرسوده است و عملا پاسخگوی نیاز بیماران نبود، تامین و جایگزینی یک دستگاه جدید رادیولوژی دیجیتال به عنوان یک ضرورت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده و به همت رییس و معاونین دانشگاه، یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال، خریداری و نصب و بهره برداری شد.

رییس بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه اضافه کرد: این دستگاه با توجه به بهره گیری از سیستم های دیجیتال، سرعت و کیفیت تصویربرداری فوق العاده ای دارد و پزشکان را قادر می سازد تا بیماریها را سریع تر و دقیق تر تشخیص دهند همچنین با نصب و راه اندازی این دستگاه، امکان دسترسی پزشک رادیولوژیست به تصاویر از راه دور به محض انجام تصویربرداری و قابلیت نگهداری و آرشیو آن در پرونده دیجیتال بیمار برای مدت نامحدود و بررسی از طریق سامانه پکس نیز به عنوان قابلیت های Hi Tec وجود دارد که منجر به سرعت و دقت بالای فرآیند و البته ارتقاء سطح کیفی ایمنی بیمار می شود.

روز بدون بیمار و فوتی کرونا در کردستان

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از عدم شناسایی بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد.

بهرام کندائی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۱ نفر در سنندج، ۲ نفر در مریوان، ۲ نفر در قروه و یک نفر در سرواباد تحت درمان هستند.

وی اضافه کرد: هم اکنون هفت بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ بیمار مبتلا به کرونا در استان فوت نشده است گفت: همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل های مرتبط به خاک سپرده شده‌اند.

کندائی ضمن تاکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون جهت کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران تاکید کرد: شهروندان در اسرع وقت ترزیق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و سه نوبت آن را تکمیل کنند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون در کردستان ۲ هزار و ۱۸ قربانی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha