آنکارا و تل آویو برای همکاری در زمینه گاز طبیعی مذاکره می‌کنند

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری ترکیه از مذاکرات آتی میان آنکارا و تل آویو در خصوص همکاری‌ها در زمینه گاز طبیعی خبر داد.

به گزارش ایرنا از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» روز یکشنبه در بازگشت از باکو در هواپیما به خبرنگاران گفت که طرف اسرائیلی آمادگی خود را برای همکاری با ترکیه در زمینه گاز طبیعی اعلام کرده است.

او خاطرنشان کرد «فاتح دونمز - Fatih dönmez» وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در این باره با مقام‌های اسرائیلی گفت و گو خواهد کرد.

آنکارا و تل آویو برای همکاری در زمینه گاز طبیعی مذاکره می‌کنند

وزیر خارجه ترکیه روز جمعه در نشست خبری مشترک با همتای اماراتی خود گفته بود اختلافات با اسرائیل را نباید با قطع روابط برطرف کرد.

مولود چاووش اوغلو که به عنوان بلندپایه‌ترین مقام ترک بعد از ۱۵ سال از سرزمین‌های اشغالی بازدید کرد این را هم گفته بود که روابط آنکارا و تل‌آویو بعد از مذاکرات «صریح» دوجانبه، تقویت خواهد شد.

همچنین به نقل از رسانه‌ها، اردوغان امروز در خصوص عملیات آنکارا علیه مواضع پ. ک. ک گفته عملیات ما در عراق و سوریه ادامه خواهد داشت.

در این باره، مقامات کرد سوریه گفته‌اند هرگونه حمله اردوغان به بی‌ثباتی منتج خواهد شد.

او در عین حال به دنبال حمله روسیه به گروه‌های طرفدار ترکیه در شمال آن کشور گفت که آنکارا نمی‌تواند پاسخ ندهد.

در حالی که ایالات متحده شروع قریب الوقوع یک عملیات نظامی را محکوم کرد، اردوغان تاکید کرد که  ترکیه منتظر اجازه آمریکا برای آغاز حمله جدید به سوریه نخواهد ماند.

وی اضافه کرد: ما نمی توانیم در حالی که منتظر اجازه کسی هستیم با تروریسم مبارزه کنیم. 

اردوغان افزود: اگر ایالات متحده به سهم خود در مبارزه با تروریسم عمل نکند، ما چه خواهیم کرد؟ او در پاسخ به هشدار واشنگتن ادامه داد که ما به تنهایی از عهده این کار بر خواهیم آمد.

رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به سوالی درباره روند الحاق سوئد و فنلاند به ناتو که آنکارا تاکنون با آن مخالفت کرده است، گفت که گفتگوهای روز چهارشنبه در آنکارا بین هیات های سوئد، فنلاند و ترکیه مطابق با انتظارات آنکارا نبوده است.

اردوغان بار دیگر ۲ کشور شمال اروپا را به حمایت از تروریسم متهم و تاکید کرد که سوئد نه صادق و نه راستگو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha