۹ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۴۲
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 84771533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم گناوه و دیلم با خانواده‌های جان باختگان حادثه متروپل آبادان همدردی کردند

گناوه - ایرنا - مردم گناوه و دیلم یکشنبه شب در آیین هایی همدردی خود را با مردم آبادان و خانواده های داغدیده های حادثه تلخ متروپل ابراز کردند.

 به گزارش خبرنگار ایرنا ، مردم این مناطق با حضور در مساجد در غم از دست دادن تعدادی از هموطنان آبادانی با برپایی مراسم عزا و قرائت فاتحه با خانواده جان باختگان همدردی کردند.

در آیینی که به همین مناسبت در مسجدالنبی (ص) گناوه برگزارشد، امام جمعه و فرماندار گناوه به ایراد سخنرانی پرداختند.

امام جمعه گناوه ، مصیبت بزرگ از دست دادن تعدادی از هم میهنان عزیز را محضر مقام عظمای ولایت، خانواده‌های داغدار و مردم شریف آبادان و استان خوزستان تسلیت گفت و اظهارداشت: در حادثه تلخ تخریب بخشی از ساختمان متروپل آبادان که باعث تاسف و تاثر همگان شد، مقام های کشوری از بدو وقوع آن حضور پیدا کردند و خانواده‌های جان باختگان را تنها نگذاشتند.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: با توجه به دستور صریح رهبرمعظم انقلاب بر ضرورت پیگرد مقصران حادثه و مجازات عبرت آموز آنها، امیدواریم دیگر شاهد تکرار چنین حوادث تلخی نباشیم.

                                    مردم گناوه و دیلم با خانواده‌های جان باختگان حادثه متروپل آبادان همدردی کردند

وی اظهارداشت: مردم استان خوزستان و آبادان در طول تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مقاومت هوشمندانه و دشمن شناسی را مشق جهانیان کردند و در این حادثه اجازه  سوء استفاده به دشمنان این مرز و بوم را نخواهند داد.

امام جمعه گناوه گفت: دشمنان ایران بدانند که  در صفوف به هم پیوسته ایرانیان نمی توانند رخنه و آنها را از هم جدا کنند. 

وی بیان کرد: همه کسانی که در  حادثه فروریختن ساختمان متروپل آبادان قصور و کوتاهی و سهل انگاری کردند باید در مورد مطالبه مردم که برخورد قاطع با آنها است، طبق قانون عمل شود.

رکنی حسینی با بیان اینکه در ساخت و سازها نظارت کافی وجود ندارد، گفت: باتوجه به اینکه کشور بر گسل زلزله قرار گرفته، در ساخت و سازها نظارت دقیق و مهندسی شده وجود ندارد و باید در این زمینه دقت جدی شود.

 وی اظهارداشت: در برابر تخلفات ساختمانی کمیسیون ماده ۱۰۰  بعداز اتمام پایان ساخت و ساز، جریمه اعمال می کند که این روش کارآیی ندارد و تنها پول آن به حساب شهرداری ریخته می شود.

                                                                                                                 مردم گناوه و دیلم با خانواده‌های جان باختگان حادثه متروپل آبادان همدردی کردند

امام جمعه گناوه افزود: با نظارت و رعایت دقیق اصول مهندسی در ساخت و سازها نباید بگذاریم که دیگر چنین حوادث غمباری در کشور تکرار شود.

فرماندار گناوه با عرض تسلیت به بازماندگان حادثه متروپل گفت: استان خوزستان از جمله آبادان نماد مقاومت و پایداری است و مردم آن همواره حمایت و پشتیبانی خودرا از از انقلاب و نظام و ولایت فقیه در عمل به اثبات رساندند.

محمدتقی صفری افزود: باید دستگاه‌های مرتبط در ساخت و سازها از جمله شهرداری گناوه نظارت دقیق داشته باشد و باحضور کارشناسان خود علاوه بر نظارت، اصول و قواعد ایمنی را به مالکان توصیه کنند.

ساختمان ۱۱ طبقه متروپل آبادان که در مرکز این شهر واقع است روز دوشنبه گذشته به طور ناگهانی دچار ریزش شد که تاکنون تعداد جانباختگان این حادثه  به ۳۱ نفر رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha