۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۸
کد خبر: 84772362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رفع مشکلات مجتمع مسکونی خورشید هشتم، در اولویت مسئولان پیشوا قرار گیرد

پیشوا- ایرنا- فرماندار شهرستان پیشوا گفت: رفع مشکلات مجتمع مسکونی خورشید هشتم به منظور ایمن سازی و مقابله با حوادث احتمالی و ایجاد شرایط مناسب برای زندگی مردم، در اولویت مسئولان پیشوا قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم تاجیک نوری روز دوشنبه در جلسه شورای مسکن که در محل فرمانداری پیشوا برگزار شد اظهار داشت: مجتممع مسکونی خورشید هشتم، از نخستین روزهای احداث، با مشکلات ساختاری و اساسی مواجه بوده و بسیاری از ساکنان آن به دلیل بی‌توجهی به زیرساخت‌های مورد نیاز، با مشکل مواجه هستند.
وی افزود: طی سال‌های گذشته ، مسئولان متعددی از این مجتمع بازدید داشته و بر رفع مشکلات آن تأکید داشته‌اند ولی اقدامی  اساسی به منظور رفع تمامی این مشکلات تا کنون صورت نگرفته  است.
تاجیک‌نوری خاطرنشان کرد: هر چند که با اقدامات جهادی مسئولان برخی از موانع و مشکلات این منطقه برطرف شده ولی رفع مشکلات حوزه فضای سبز، زیرساخت‌های آموزشی، درمانگاه، ورزشگاه، محوطه‌سازی، امنیت و دیگر مسائل مجتمع خورشید هشتم در دست پیگیری است و باید با جدیت دنبال شود.
فرماندار شهرستان پیشوا ادامه داد: انبوهی از مشکلات مجتمع خورشید هشتم از گذشته روی هم انباشته شده و مردم به حق انتظار دارند که در کوتاه مدت این مشکلات حل شود و ما نیز باید تلاش کنیم که این انتظارات پاسخ داده شود.
وی اضافه کرد: مجتمع خورشید هشتم یکی از محله‌های هدف در قرارگاه فرهنگی و اجتماعی است و هر هفته مشکلات آن بررسی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی می‌شود.
به گزارش ایرنا ، پروژه مسکن مهر پیشوا ، موسوم به خورشید هشتم از ۲ هزار و ۷۱۶ واحد مسکونی تشکیل شده و تاکنون تعداد اندکی از افراد که اغلب از اقشار ضعیف جامعه هستند ، در آن سکونت دارند.
این پروژه مسکونی که در دولت های نهم و دهم و در قالب پروژه مسکن مهر در اراضی شمالی شهرستان پیشوا احداث شده، به دلیل رعایت نشدن مسائل فنی، نشست زمین و شکستگی لوله انتقال آب، با مشکلات عدیده ای مواجه شه و فرونشست در برخی از بلوک های آن ، باعث ایجاد ترک های متعدد در دیواره ها شده است.
پروژه مسکن مهر خورشید هشتم پیشوا از ۱۹۷ بلوک تشکیل شده که ۸ بلوک ۱۶ واحدی آن با مشکل حاد و ریزش مواجه شده است که پیمانکار ، به دلیل خرابی های موجود اقدام به تخریب کامل آن کرده است.
ساکنان این مناطق با مشکلات بسیاری در عدم دسترسی به زیرساخت ها و امکانات شهری محرومند و این مشکلات باعث شده تا جلسات متعدد تخصصی برای رفع نواقص در فرمانداری پیشوا تشکیل شود، مشکلاتی که پس از گذشت سال‌ها از احداث این پروژه مسکونی همچنان باقی است.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha