۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۳۰
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84772446
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایندگان خراسان شمالی در مجلس بر اجرای طرح رتبه‌یندی فرهنگیان تاکید کردند

بجنورد- ایرنا- نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، بر اجرای طرح رتبه بندی و تعیین تکلیف فرهنگیان در این زمینه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، محمد وحیدی اظهار داشت: شرایط سخت کرونایی و غیر حضوری شدن مدارس موجب شد تا دانش آموزان آسیب های جدی ببینند که این امر نگاه ویژه این وزارتخانه را می طلبد.
نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس گفت: همچنین جذب معلمان با رویکرد بومی باشد تا از رفت و آمدها و مشکلات فرهنگیان کاسته شود.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در ادامه به فضاهای آموزشی و مناطق مرزی اشاره کرد و گفت: باید در این مکان ها معلم سراهایی ایجاد شود تا بخشی از مشکلات فرهنگیان در بحث رفت و آمد برطرف شود.
دیگر نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی  در مجلس گفت: با توجه به اینکه از سال ۹۸ بیشتر آموزش ها در بستر فضای مجازی بوده  رفتارهای دانش آموزان تغییر کرده است و بعضا دچار آسیب های اجتماعی شدند.
سیدمحمد پاکمهر در ادامه افزود: برخی از فرهنگیان با وجود اینکه ۱۰ سال در محروم ترین مناطق استان خدمت کرده اند اما تاکنون استخدام نشده اند که باید تعیبن تکلیف شوند.
تماینده مردم فاروج قوچان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: هم اینک فرهنگیان از نظر معیشت دچار نشکل هستند این در حالی است که وضعیت اقتصادی نیز مناسب نیست.
علی آذری افزود: باید این وزارتخانه طرح عدالت آموزشی طراحی کند تا از مشکلات آنان  کاسته شود.

 رییس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی گفت: نخستین اقدام وزیر آموزش و پرورش باید افزایش سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور باشد هر چند در بودجه امسال این سهم ۴۶درصد افزایش یافته اما کافی نیست.

امان الله حسین پور افزود: در برنامه ششم توسعه ، ۵۰ درصد دانش آموزان باید به سمت هنرستان های فنی هدایت شوند که این رقم در خراسان شمالی ۳۵ درصد است و از سوی دیگر از کمبود امکانات نیز رنج می برند که امیدواریم شاهد توسعه این هنرستان ها باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه خود علاوه بر غبارروبی گلزار شهدا، با حجت الاسلام رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد دیدار و مدرسه ۱۲ کلاسه عدالت بجنورد را نیز افتتاح کرد.

افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه شهید محمدپور شهرستان مانه و سملقان، دیدار با نمایندگان معلمان، نخبگان و تشکل های دانش آموزی از دیگر برنامه های یوسف نوری در سفر به خراسان شمالی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha