۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۰۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84772899
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر نیرو وارد زنجان شد

۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۰۷
کد خبر: 84772899
وزیر نیرو وارد زنجان شد

زنجان – ایرنا – علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در سفری یک روزه برای بازدید و بهره برداری از چند طرح بخش آب و برق، وارد استان زنجان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بازدید از نیروگاه برق آریان موسوم به زنجان ۲، گشت هوایی و بازدید از سد مشمپا و حوزه قزل اوزن و چند پروژه سد سازی دیگر استان، بازدید از دیسپاچینگ ملی، بازید از تصفیه خانه فاضلاب زنجان و تصفیه خانه فاضلاب ابهر و خرمدره، افتتاح چند طرح و بازدید از شرکت ایران ترانسفو از جمله برنامه های محرابیان در این سفر یک روزه است.

ظرفیت «نیروگاه سیکل‌ترکیبی آریان» ۵۴۶ مگاوات است که شامل ۲ واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی می باشد. حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه در حدود ۲۹۰ میلیون یورو است. نیروگاه سیکل‌ترکیبی آریان(زنجان۲) در ۸۰ کیلومتری اتوبان زنجان به تبریز و در نزدیکی روستای چوروک علیا در حال ساخت است.

«سد مشمپا» یکی از سدهای مهم ایران و استان زنجان محسوب می‌شود که در نزدیکی روستای مشمپا و در جنوب غربی استان زنجان روی رودخانه پر آب و دائمی قزل اوزن در حال احداث است. از ویژگی های مهم سد مشپما می‌توان به حجم مخزن ۷۰۰ میلیون مترمکعبی، تامین ۵۰ میلیون مترمکعب آب شرب شهرستان زنجان و تولید سالانه ۱۲۳ گیگا وات برق اشاره کرد. این پروژه در زمان حاضر ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پروژه تصفیه خانه فاضلاب زنجان نیز با قدمت سه دهه، در زمان حاضر به پیشرفت ۷۶ درصدی رسیده است.

افتتاح خط رنگ شرکت ترانسفورماتور توزیع زنگان، رونمایی از ابر ترانسفورماتور(۴۱۰ ام وی ای) ۴۱۰MVA به عنوان بزرگترین ترانسفورماتور خاورمیانه، افتتاح خط برش ورق هسته، افتتاح تولید روغن ترانس قدرت، چهار طرحی است که با حضور وزیر نیرو در شرکت ایران‌ترانسفو زنجان به بهره برداری می رسد.

وزیر نیرو در پایان بازدیدها و برنامه های سفر یک روزه خود به زنجان جلسه مشترکی نیز با مدیران استان زنجان خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha