۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۳
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84772980
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست استاندار برای افزایش اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: افزوده شدن ۲ هزار میلیارد تومان به سرجمع اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور به استان برای جبران فاصله خراسان جنوبی از نظر اعتباری با سایر استان‌ها پیشنهاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا "جواد قناعت" روز سه‌شنبه در دیدار سید "صولت مرتضوی" معاون اجرایی رئیس جمهور با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اظهار داشت: برای اینکه فاصله خراسان جنوبی از نظر اعتباری با سایر استان‌ها جبران شود، علاوه بر ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار جدیدی که در یک و ۲ ماه قبل در نهاد رییس جمهوری به خراسان جنوبی تخصیص یافت، درخواست داریم این عدد چندین برابر شود تا در این سفر معاون اجرایی رئیس جمهور حداقل هزار میلیارد تومان و حداکثر ۲ هزار میلیارد تومان به اعتبارات مصوب سفر افزوده شود.

وی گفت: حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی مصوب سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی است که تاکنون حدود یک ششم آن به استان تزریق شده‌ است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: از مجموع ۶ این اعتبارات تاکنون هزار میلیارد تومان آن در ۹ مرحله به استان تخصیص یافته است که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه در شهریور ۱۴۰۰ شاهد سومین سفر استانی رییس جمهور به خراسان جنوبی بودیم که این سفر آثار و برکات خوبی را برای استان در پی داشت، گفت: از محل مصوبات سفر رییس جمهور به استان، ۱۹ دستگاه با ۸۱ پروژه اعتبار گرفتند و تعداد ‌۴۸‌ مصوبه محتوایی در ۱۰ دستگاه اجرایی حاصل سفر بود.

وی اظهار داشت: در این سفر از تمام ردیف‌های مشخص شده در قانون بودجه کشور از جمله از محل اعتبارات متوازن، هدفمندی یارانه‌ها، تملک ملی و استانی و از محل تخصیص ابلاغی وزارت نفت تخصیص اعتبارات داشتیم.

قناعت با اشاره به اینکه از همان ماه‌های اول سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی ستاد پیگیری مصوبات سفر شکل گرفت است، اضافه کرد: با توجه به نگاه ویژه‌ای که رییس جمهور نسبت به نقاط محروم دارند و ارادت و دلبستگی خاصی که معاون اجرایی نسبت به استان دارد در این فضای معنوی و حضور در محضر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، چند درخواست داریم.

وی افزود: در زمان سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی نه من استاندار و نه آقای مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور بودند، اما وقتی مصوبات و اعتبارات خراسان جنوبی را با استان‌های دیگر مقایسه می‌کنیم، یک مقدار جا برای کار بیشتر وجود داشت و می‌توانست مصوبات غنی‌تر با اعتبارات بیشتری برای استان در نظر گرفته می‌شد، اگر چه همین قدر هم جای تشکر دارد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: درخواست داریم در سفر امروز، بتوانیم بیشترین استفاده را در جذب اعتبارات گذشته و جدید داشته باشیم چرا که خراسان جنوبی، استانی محروم است.

وی گفت: به جهت محرومیت شدیدی که در برخی شهرستان‌های استان وجود دارد از جمله شهرستان زیرکوه، از شهرستان‌های محروم ما است و تنها مرکز شهرستانی است که فاقد بیمارستان است که درخواست ما این است که نیاز نگاه ویژه به احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی زیرکوه شود.

قناعت نهبندان را یکی دیگر از شهرهای محروم خراسان جنوبی ذکر کرد و گفت: سفر مقام معظم رهبری را در اواخر دهه ۷۰ به این شهرستان داشتیم، در همین مدت کوتاه سرمایه‌گذاران خوبی در حوزه اقتصادی جذب کردیم اما به جهت اینکه از لحاظ تامین برق در منطقه مشکل داریم و در انتهای خط انتقال برق استان قرار دارد، سرمایه‌گذاران در این موضوع با مشکل مواجه هستند که باید احداث پست ۴۰۰ کیلو ولت در نهبندان هم در دستورکار این سفر قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در خصوص احداث راه آهن بیرجند - قاین - یونسی چند دفعه با بانک‌های متولی در قالب کنسرسیوم رایزنی کردم که برخی بانک‌ها از جمله بانک ملی باید پای کار بیاید و کمک کند تا مشکلی در روند اجرای پروژه ایجاد نشود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از موضوعات کلیدی خراسان جنوبی انتقال آب به استان است، گفت: خط انتقال آب از دریای خلیج فارس در حال انجام است، درخواست ما انتقال آب برای خراسان جنوبی از دریای عمان است که مصوبه هیات دولت برای سیستان بلوچستان بوده درخواست داریم یک متمم به مصوبه اضافه شود که پس از سیستان و بلوچستان انتقال آب به خراسان جنوبی صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: هیات دولت مصوبه‌ای را به سیستان و بلوچستان برای واردات ماشین‌های سنگین و نیمه سنگین معادن و راه‌سازی داده که درخواست ما این است که این مجوز واردات به خراسان جنوبی از کشور افغانستان و از مرز ماهیرود داده شود.

معاون رئیس جمهور صبح امروز (سه‌شنبه) وارد بیرجند شد و حضور در جلسه پیگیری مصوبات سفر و ستاد تنظیم بازار، بازدید از طرح‌های دوبانده سازی محور بیرجند - قاین، راه آهن بیرجند - قاین - یونسی، تصفیه خانه فاضلاب بیرجند و بهسازی قنوات از جمله برنامه‌های سفر یک روزه مرتضوی به این استان است.

همچنین ۶۹۷ طرح توسعه مخابراتی به‌صورت متمرکز با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد که اعتبار هزینه‌شده برای اجرای این طرح ۲ هزار و ۳۸۵ میلیارد ریال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha