۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 2303
کد خبر: 84773051
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

٧٠ هزار بسته معیشتی در شهرستان‌های استان تهران توزیع شد

شهرری - ایرنا - فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران گفت: در چهاردهمین مرحله از رزمایش کمک‌های مومنانه به کمک خیران و آحاد مردم ٧٠ هزار بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان شهرستان‌های استان تهران توزیع شد.

به گزارش ایرنا، سردار احمد ذوالقدر روز سه شنبه در چهاردهمین مرحله رزمایش کمک های مؤمنانه که در آستان شیخ صدوق برگزار شد، افزود: کمک مومنانه با فرمایش مقام معظم رهبری نام گذاری شد و به کمک خیرین ادامه دارد و امروز چهاردهمین مرحله از این رزمایش برگزار گردید.

وی ادامه داد: برای انجام این رزمایش، کار دشواری در پیش داشتیم زیرا باید افرادی که نیازمند و تحت پوشش بهزیستی بودند و در دوران کرونا کار خود را از دست دادند را شناسایی می‌کردیم و از اولین کارهای سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) در بحث کرونا تسریع در روند خاکسپاری فوتی‌های بود.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) اظهار داشت: یک میلیون و ۴٠٠ هزار بسته معیشتی در ١۴ مرحله از این رزمایش بین نیازمندان توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: با دستور رئیس جمهور با توجه به ریشه کن کردن فقر مطلق از دوره یازدهم بسته‌های معیشتی بین تمام نیازمندان کشور توزیع شده است و صرفا برای افراد تحت پوشش کمیته امداد نیست.

ذوالقدر گفت: ۶ هزار و ٨١۶ تبلت و گوشی هوشمند از ابتدای رزمایش کمک مومنانه تا کنون بین بچه‌های نیازمند پخش شده است.

وی با بیان اینکه در دوران‌ کرونا سپاه حضرت سیدالشهداء توانست ۴٠ سوله برای دریافت واکسن در استان تهران راه اندازی کند، اضافه کرد: در دوره اول دریافت واکسن ٩٢ درصد، در دوره دوم ٨٠ درصد و در دوره سوم ٢۵ درصد از شهروندان تهرانی واکسن کرونا را دریافت کردند.

این مسئول اضافه کرد: ١١ هزار نفر توسط این سپاه آموزش داده شدند تا بتوانند به کادر درمان در پیشبرد اهدافشان کمک کنند و این افتخار بزرگی برای تهران بود

فرمانده سپاه سیدالشهداء (ع) با بیان اینکه هرکدام از این بسته‌ها می‌تواند ٢ ماه نیاز یک خانواده را برطرف کند، خاطرنشان کرد: در ١۴ مرحله کمک مومنانه ٧٧ هزار بسته نوشت افزار با نام سلام همکلاسی بین دانش آموزان نیازمند پخش شده است.

ذوالقدر ادامه داد: خیرانی از عشایر و بازاری‌ها در چهارده مرحله اجرا شده از رزمایش کمک مومنانه ١٨ هزار و ٨٨٧ راس دام را برای اهدا به میازمندان قربانی کردند.

وی  چهاردهمین مرحله از کمک مومنانه با نام فتح خرمشهر در حال انجام است و از خیرین دعوت می شود در این کار شرکت کنند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) افزود: در سی‌سخت ١٢ منزل مسکونی برای نیازمندان احداث و ۵١٣ پروژه عمرانی توسط این سپاه تحویل شد؛ ٩۶ ساخت خانه در دیگر نقاط ایران انجام شده و بیش از ٩٠٠ مرمت و بازسازی توسط این سپاه تحویل داده شد.

ذوالقدر یادآور شد: در سال جاری با همکاری جهاد کشاورزی و وزارت نیرو پروژه‌های استخر زمینی و هوایی، تحویل و ترمیم آب روستایی، کانال کشی آب کشاورزی روستایی توسط سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران اجرا شد.

چهاردهمین مرحله رزمایش کمک های مؤمنانه و توزیع ۷۰ هزار بسته معیشتی به همت سپاه حضرت سیدالشهداء استان تهران در محل آستان مقدس حضرت شیخ صدوق (ره) شهرری با حضور مهندس محسن منصوری استاندار تهران، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، حمید زمانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، سردار پاسدار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) تهران و سایر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha