چشم‌انتظاری برای برچیده‌شدن ۳۱۹ مدرسه کانکسی‌ آذربایجان‌شرقی در سفر رییس جمهور

تبریز - ایرنا - مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود ۳۱۹ مدرسه کانکسی در استان، گفت: امیدوار به برچیده شدن این مدارس در سفر رییس جمهور هستیم.

فرهاد فرهودی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا کوهستانی و صعب العبور بودن روستاهای آذربایجان شرقی را دلیل استفاده از مدارس کانکسی عنوان کرد و افزود: سیاست ما حذف ۹۰ درصد از مدارس کانکسی است که به همین منظور حدود ۵۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اولویت ما سوق دادن خیران به این سمت می باشد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی کمبود فضاهای آموزشی در مناطق محروم روستایی و شهری استان را از جمله مشکلات عمده عنوان کرد و  گفت: از اعتبارات محرومیت زدایی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص یافت که ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است و انتظار داریم در سفر ریاست جمهوری به استان عنایت ویژه ای به ساخت مدارس در مناطق محروم شهری و روستایی بشود.

وی با اشاره به غیرمستحکم بودن ۲۰ درصد مدارس استان و با بیان اینکه مدارس نیمه تمام مشکل عمده سازمان نوسازی و تجهیز مدارس است که هزینه زیادی به دولت تحمیل می کند، افزود: هزینه بخش عمده این مدارس با خیران است و طبق مصوبه دولت چنان چه خیران ۵۰ درصد هزینه ساخت و ساز را تقبل کنند، سازمان نوسازی موظف به تهیه هزینه باقی مانده و تکمیل این مدارس می باشد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با اشاره به ۲۹۰ پروژه نیمه تمام خیرساز در استان، گفت: اعتبار سال های قبل تکمیل ۵۰ تا ۶۰ پروژه را کفاف می کرد که امیدواریم با همت دولت سیزدهم اعتبارات افزایش یابد تا بتوانیم ظرف ۲ سال آینده پروژه های نیمه تمام خیرساز را تکمیل کنیم.

فرهودی خاطرنشان کرد: اکثر پروژه های خیرساز استان سه و چهار کلاسه است که برای تکمیل این مدارس حدود ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی اظهار کرد: حدود پنج هزار و ۵۰۰ فضای آموزشی دولتی و ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه غیردولتی در آذربایجان شرقی وجود دارد که از نظر تعداد فضاهای آموزشی جزو پنج استان برتر کشور هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha