پیکر شهیدان محیط‌زیست استان فارس در شیراز تشییع شد

شیراز- ایرنا- پیکر محمد فرهمند محیط بان و و رضا بهرامی پور همیار محیط زیست شهید استان فارس با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان کشوری و استانی در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز تشییع شد.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس روز سه شنبه در آیین ملی وداع و قدردانی از شهدای مظلوم، محیط بان و محیط یار محیط زیست فارس محمد فرهمند، رضا بهرامی پور که در محل حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، ضمن ابراز تسلیت به مادران شهدای این دو محیط بان، گفت: خداوند به این دو مادر این نعمت را اعطاء کرده است که در دوران عمر خود مادر شهید باشند.   

 ایمانیه اظهار کرد: در روایات نقل شده از اهالی عصمت و طهارت آمده است که شهدای عزیز ما به خصوص از پدر و مادر خود استقبال خواهند کرد و انشاءالله شفیع ما باشند.

ایمانیه ضمن قدردانی از زحمات محیط بانان با اشاره به یک آیه قرآنی بیان کرد:‌ خداوند در اوج عزت و معرفت انسان هایی را خلق کرده اما متأسفانه در عمق رذالت افرادی هستند که خود را به عمق جهنم انداخته اند و باعث شهادت این عزیزان می شوند. این در حالیست که این عزیزان با حقوق بسیار کم به منظور دفاع از آزادی دیگران، آرامش و آسایش مردم را تأمین می کنند.

استاندار فارس خاطر نشان کرد:در مقابل کسانیکه بخواهند محیط زیست استان را مختل کنند خواهیم ایستاد.  

ایمانیه همچنین از رسانه های استان، سمن ها و گروه های مردمی محیط زیستی که خالصانه و بدون هیچ چشم داشتی در کنار مجموعه محیط زیست فعالیت می کنند، قدردانی کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس، نیز در این آیین گفت: ما با ریخته شدن خون این شهدا استوارتر از گذشته در جهت حفاظت از طبیعت قدم بر خواهیم داشت و خون با برکت شهدا راه ما را استوارتر و هموارتر خواهد کرد.

عطا پورشیرزاد، ضمن تسلیت شهادت این دو محیط بان به دوستداران محیط زیست و جامعه محیط بانی کشور افزود: امروز شاهد هستیم که همه مردم ایران از دوستداران محیط زیست هستند.

او ادامه داد: ما همچنان به تاسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات دولت مردمی و انقلابی و رئیس جمهور در حمایت از محیط زیست، پابرجا و استوار بر کار خود خواهیم ماند.

در این آیین علاوه بر اقشار و گروه های مختلف مردم، استاندار فارس، معاون توسعه و پشتیبانی و حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور، معاون محیط زیست طبیعی کشور، فرمانده نیروی انتظامی استانفارس ، رییس مجمع نمایندگان  فارس، مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس، برخی مدیران کل حفاظت محیط زیست کشور، تولیت شاهچراغ (ع) و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان استان حضور داشتند.

در درگیری محیط بانان اداره محیط زیست شهرستان بوانات با شکارچیان غیر مجاز که حوالی ساعت ۲۰:۳۰ شامگاه جمعه ششم خردادماه در منطقه حفاظت شده دره باغ روی داد، یک محیط بان (محمد فرهمند) و یک همیار محیط زیست (رضا بهرامپور) به شهادت رسیدند  و یک همیار محیط زیست دیگر (علی اسدی) نیز زخمی شد.
شکارچیان غیرمجاز توسط نیروهای انتظامی تحت تعقیب هستند.
شهرستان بوانات در فاصله ۲۳۱ کیلومتری  شمال شرقی استان فارس واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha