داورزنی: به‌خاطر موضع‌گیری نخست‌وزیر کانادا دیدار با این تیم را لغو کردیم

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون والیبال گفت: جوسازی‌ها و موضع گیری نخست وزیر کانادا نسبت به تیم ملی فوتبال شرایطی را پیش آورد تا از فدراسیون والیبال کانادا عذرخواهی و دعوت آنها را به زمان دیگری موکول کنیم.

به گزارش ایرنا، محمدرضا داورزنی امروز سه‌شنبه در حاشیه آخرین تمرین تیم والیبال نوجوانان دختر پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا تایلند درباره لغو دیدار تدارکاتی تیم ملی والیبال مردان با کانادا، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در دنیا یک مقداری اذیت کننده برای همه ماست این است که دشمنان قسم خورده ما هزینه می‌کنند تا فضای فی مابین کشورها را با ایران تخریب کنند و همه روابط ابران را به روابط سیاسی و پرتنش تبدیل کنند. به‌عنوان کشوری که تاریخ و تمدن بالایی داریم در این چهل سال بعد از انقلاب در میادین جهانی در رشته‌های مختلف حرفی برای گفتن داشته‌ایم و در والیبال در بین ٢٢٢ کشور عضو فدراسیون جهانی، جزو ١٠ تیم برتر قرار داریم و اینها برای دشمن آزاردهنده است.طبیعتا به‌دنبال سیاه نمایی ایران هستند و برخی دولتمردان کشورهای غربی وارد این بازی‌ها شده‌اند.

وی افزود: کشورهای دشمن اگر ببینند تیم ملی ما با تیم‌های کشورهای دیگر بازی رسمی می‌کند ناراحت می‌شوند. تیم ملی والیبال مردان به دفعات با کانادا و همه تیم‌های قدرتمند دنیا بازی کرد و همه آنها را در میدان‌های مختلف شکست داد. بازی‌های والیبال میدان رقابت بسیار خوب و نمایش توانمندی کشورها است اما جریاناتی به دنبال تخریب ایران هستند. موضوعی که دشمنان ما روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

رییس فدراسیین والیبال عنوان کرد: براساس برنامه تنظیم شده از طرف فدراسیون کانادا تیم ملی برای بازی تدارکاتی در تیر ماه دعوت شده بود و جوسازی‌ها و موضع گیری بد نخست وزیر کانادا نسبت به تیم ملی فوتبال شرایطی را پیش آورد تا از فدراسیون والیبال کانادا عذرخواهی و دعوت آنها را به زمان دیگری موکول کنیم. حضور عزتمندانه اهمیت دارد و همه آن چیزی که باید اتفاق بیفتد و اگر قرار باشد این تیم در میدان تمرینی در کشور دیگر حضور یابد و آن کشور موضع‌گیری بدی نسبت به مردم و دولت کشورمان داشته باشد به ما برمی خورد و ضمن احترام به فدراسیون والیبال کانادا، موضع گیری فدراسیون کانادا را از نخست وزیر این کشور جدا می‌کنم.

وی ادامه داد: در هفته اول لیگ جهانی در برزیل هستیم و برخی کشورها در کانادا بازی دارند. اگر تیم ما در کانادا می‌خواست بازی کند باید میزبان احترام بگذارد و این دو سال گذشته دولت کانادا در برخی موضع گیری‌ها بی‌تدبیری کرد و این رفتارها قابل قبول نیست. واقعیت ملت ما این نیست که دشمنان برایش فیلم می‌سازند و سیاه‌نمایی می کنند برای ما واجب است از کیان و اقتدار کشور دفاع کنیم و در هر میدانی این عزت را حفظ کنیم.

داورزنی در ادامه گفت: برنامه‌ای را میترا شعبانیان سرمربی نوجوانان دختر تنظیم کرده بود تا طبق برنامه اردو داشته باشند و با آمادگی بهتری به مسابقات قهرمانی آسیایی بروند. با تمرینات امروز شاهد پیشرفت خوبی هستم و این تیم می‌تواند در آسیا عملکرد بهتری نسبت به قبل داشته باشد.

وی ادامه داد: پشتوانه سازی تیم ملی والیبال از اهمیت ویژه‌ای برای فدراسیون برخوردار است و به همین دلیل یک رده سنی اضافه کردیم. برای فدراسیون جهانی رده‌های سنی برای ارتقای کیفیت بازیکنان اهمیت دارد و نمایش خوب تیم ملی بزرگسالان زمانی است که در رده های سنی پایه خوب کار کرده باشیم. هدف اصلی فدراسیون والیبال تولید تیم ملی خوب است.

رییس فدراسیون والیبال گفت: هدف اصلی فدراسیون جهانی توسعه والیبال در رده‌های سنی پایه و پرورش بازیکنان است تا نمایش خوبی داشته باشند و بازی‌های رده سنی پایه خیلی مهم است و نباید تصور شود چون رده پایه هستند مسابقات آنها اهمیت ندارد. فستیوالی را تدارک دیدیم تا از نونهالان برگزار کنیم تا استعدادهای خوب دیده شوند. کاری فدراسیون والیبال امسال انجام داد بی‌سابقه بود و اردوهای تدارکاتی مناسبی را در اروپا تدارک دید تا بازیکنان میدان بیرونی را تجربه کنند و با تجربه بیشتری راهی مسابقات شوند.

داورزنی: به‌خاطر موضع‌گیری نخست‌وزیر کانادا دیدار با این تیم را لغو کردیم

وی ادامه داد: تیم والیبال نوجوانان شرایط خوبی دارد و در تایلند می‌تواند بازی‌های زیبایی را به نمایش بگذارد. سال شلوغی داریم و در اواسط شهریور مسابقات مختلفی داریم و والیبال می‌تواند دل مردم را شاد کند. از زحمات تک تک بازیکنان و کادر فنی تشکر می‌کنم. از هیچی نترسید و زمین والیبال میدان جنگ نیست و با رقبا در میدان ورزشی رقابت جانانه داشته باشید و مصمم بروید تا بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارید. در اول راه هستید تا ١٠ سالی جانانه بجنگید و نماینده خوبی برای ایران در آینده باشید. پشتوانه تیم ملی بزرگسالان هستید و باید نمایش خوبی نشان دهید و در تمرینات و مسابقات تمرکز داشته باشید تا آسیب نبینید.

داورزنی در دیدار با تیم ملی بانوان درباره تغییر ترکیب تیم ملی نیز گفت: اگر جابه‌جایی در تیم ملی صورت می‌گیرد به معنای این نیست که بازیکنان زحمتکش ما شایستگی ماندن در تیم ملی را ندارند. چاره‌ای نداریم تا برخی جابه‌جایی‌ها را انجام دهیم و مراحل سخت کارمان این است و قدر شما را می دانیم؛ اما همانطور که در والیبال مردان تغییر اساسی اتفاق افتاد در زنان هم رخ داد و در مردان میانگین سنی ٢٥ سال است و برای المپیک به ٢٧ سال می‌رسد و چاره ای نداشتیم تا از بازیکنان بسیار خوب والیبال مردان استفاده نکنیم و فرصت را به جوانان ٢٢ ساله بدهیم تا برای آینده کشورمان از جایگاه ایران حمایت کنند.

وی ادامه داد: از بازیکنان جوان‌تر و قدیمی‌تر تشکر می‌کنم اما برای آینده کشور چاره‌ای جز این نداریم تا تغییر نسل را در تیم ملی والیبال زنان انجام دهیم تا بازیکنانی جوان‌تر بیایند. وقتی اولین تیم ملی را ١٠ سال پیش تشکیل دادیم گفتم همه بازیکنان بیشتر شبیه وزنه‌برداران هستند اما الان فیزیک بدنی آنها بهتر و قدشان بلندتر شده و می‌توانیم تا زمان آغاز بازی‌های کشورهای اسلامی بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته باشیم و آنها را آماده کنیم.

داورزنی یاداور شد: اکنون زمزمه‌ای در تیم ملی والیبال زنان درباره بازیکنان جدید و قدیم است. اگر در این ١٠ سال تغییر نسلی اتفاق می افتد جزو الزامات ماست. مسابقات مهمی همچون بازی‌های آسیایی را در پیش داریم و مجبور بودیم تا از بازیکنان قدیمی استفاده کنیم اما وقتی ٤ سال زمان داریم چاره ای نداریم تا جوانترها در میدان های بزرگ باشند. کمپدلی خیلی زحمت کشید و چین بازی‌های آسیایی را لغو کرد. برخی دنبال این هستند که تیم باید کلا پوست اندازی کند و ما این پوست اندازی را به تدریج انجام می‌دهیم و همه بازیکنان قدیمی ارزشمند هستند. چاره‌ای نداریم تا فرصت را به جوانان بدهیم تا تیم ملی رشد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha