نماینده مجلس خبرگان: قیام ۱۵ خرداد زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد

ورامین - ایرنا - نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: این که امام راحل اظهار می‌دارند انتظار فرج از نیمه خرداد می‌کشند نشان از این واقعیت دارد که قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ زمینه پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ را فراهم کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله عباسعلی اختری روز سه‌شنبه در همایش " قیام ۱۵ خرداد در طلیعه قرن ۱۵" که در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا برگزار شد، اظهار داشت: امام راحل از پیروزی انقلاب به عنوان زمینه‌سازی تحقق ظهور یگانه منجی عالم بشریت یاد می‌کردند، اصل مهمی که پایه‌های آن در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ بنا نهاده شد.
وی با بیان این که قیام امام راحل در راستای عمل به دستورات خداوند متعال در به خاک نشاندن کافران صورت گرفت، افزود: مستکبرین عالم و در رأس آن آمریکای جهانخوار هیچگاه انقلاب اسلامی مردم ایران را که سد مستحکمی در برابر زیاده خواهی آنان است بر نمی‌تابند بلکه آنان به کشورهای عربی، اروپایی و دست نشانده های خود در دیگر بلاد نیاز دارند تا به راحتی اموال ملت‌ها را به نفع خود غارت کنند.
این نماینده مجلس خبرگان رهبری از مردم ایران به عنوان ملتی ذلت‌ناپذیر یاد و خاطرنشان کرد: پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام راحل، مردم ایران خلاف میل باطنی خود و به واسطه سران خود فروخته کشور، زیر سلطه مستکبرین قرار داشتند ولی امام راحل با انقلاب عظیم خود، عزت و عظمت را به کشور باز گرداند.
اختری با بیان این که اقتدار و عظمت ایران اسلامی دنیا را شگفت‌زده کرده است، اظهار داشت: دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی تنها به اقتدار نظامی باز نمی‌گردد بلکه امروز به واسطه استقرار این نظام الهی، تمامی مقدرات کشور در دست مردم است و هیچ کشور بیگانه‌ای نمی‌تواند برای ما تعیین تکلیف کند.
اختری اضافه کرد: امام راحل اعتقاد راسخی به استقلال و عزت همه جانبه کشور داشتند و این مهم را تا آخرین لحظات عمر با برکت خوش دنبال کردند و کشور را از این نعمت برخوردار ساختند.
وی با بیان این که برخی از غرب‌گرایان نجات کشور را در وابستگی به بیگانگان می‌دانند، افزود: انقلاب اسلامی مردم ایران از چنان اقتداری برخوردار است که امروز به الگوی تمام عیار آزادیخواهان منطقه و جهان تبدیل شده حال برخی از افراد قبله و آمالشان غرب و آمریکا است تصور دارند که تنها راه نجات کشور، وابستگی به بیگانگان است، این افراد باید بدانند که آمریکا و غرب در ضعیف ترین شرایط حیاتی خود قرار داشته و در مقابل ایران اسلامی به قدرت اول منطقه تبدیل شده است.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز شهدا، مایه عزت و اقتدار ایران اسلامی هستند، بسیاری از کشورهای جهان آرزوی داشتن شخصیت‌هایی همچون شهید بهشتی، رجایی، سلیمانی و... با آن بینش عمیق دینی و سیاسی را دارند و ما باید بیش از گذشته با تبیین شخصیت این شهدا، مسیر پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور را فراهم کنیم.
وی بر لزوم اجرای منسجم برنامه‌های دینی و اعتقادی در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه دانشگاه و آموزش و پرورش در معرفی اهداف اسلام کوتاهی کرده و به درستی به آن نمی‌پردازند، جوانان باید با برنامه‌های منسجم با ابعاد مختلف انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی آشنا شوند تا بتوانند راهی که شهیدان با خون خود آن را ترسیم کردند به درستی طی نمایند.
به گزارش ایرنا، در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا با اطلاع از دستگیری امام راحل پای پیاده و کفن پوش به سمت تهران به حرکت در آمدند در این مسیر هفت تن از جوانان این دیار به نام‌های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ ،معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی در پل تاریخی باقرآباد به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha