۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۴۱
کد خبر: 84775054
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکنش جامعه مدرسین به فیلم موهن جشنواره کن

۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۴۱
کد خبر: 84775054
واکنش جامعه مدرسین به فیلم موهن جشنواره کن

قم-ایرنا- جامعه مدرسین حوزه علمیه در بیانیه ای در محکومیت یک فیلم موهن ضداسلامی به نام عنکبوت مقدس، آورده است: هنرِ در خدمت دروغ، اغواگری، فساد و فحشاء، هرز آبی متعفن و شوره‌زاری لم یزرع است.

به گزارش روز چهارشنبه مرکز خبر حوزه، در این بیانیه آمده است:  در شجره نامه فرهنگی و نسب نامه تاریخی ملت ایران، دین و ارزش های اخلاقی از جایگاه بسیار والا و بالایی برخوردار است. در حقیقت عنصر اصلی هویت ایرانی ما دینداری و تعبّد به معارف اسلامی است و این هویت، قدرت نرم ما در مواجهه با تهدیدات سخت و نرم دشمن بوده است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرده است: جبهه معارض انقلاب اسلامی و دشمنان قسم خورده ما در اردوگاه ابتذال و جهالت فکری غرب، سالهاست در تلاش‌اند با یک جنگ نرم پیچیده، استحکامات ایمانی ملت ایران را مورد هجمه قرار دهند. در این میان برخی مدعیان هنرمندی و عناصر غرق شده درگرداب اندیشه شیطانی غرب نیز متاسفانه پیاده نظام این حرکت موریانه وار شده اند. جای سوال دارد که چرا برخی فعالین عرصه هنر به تکریم آثار ضداسلامی و ضد انسانی پرداخته و در تأیید و تمجید از آنان از یکدیگر سبقت میجویند.

بیانیه افزوده است: آنچه اخیرا در یک دورهمی به اصطلاح فرهنگی، اما به واقع جاهلیت مدرن در یکی از کشورهای منحط غربی به وقوع پیوست؛ گوشه ای از موج گسترده رفتارهای اسلام هراسانه و ایران ستیزانه غرب غرق شده در مرداب‌های ضد انسانی و ضد ارزش‌های اخلاقی را بار دیگر آشکار کرد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرده است: اهانت به باورهای دینی یک ملت و ستیز ناجوانمردانه با هویت فرهنگ دوست ترین و اخلاق مدارترین مردم دنیا، شنیع ترین و سخیف ترین نوع مبارزه است.

بیانیه تاکید کرده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن اقدام برخی عناصر خود فروخته و غیر متعهد، در تولید فیلم موهن به مقدسات شیعه، اعلام می دارد : هنرِ در خدمت دروغ، اغواگری، فساد و فحشاء، هرزآبی متعفن و شوره زاری لم یزرع است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزوده است: هنر باید بتواند ارزشهای الهی و انسانی را منتقل کند. هنر اگر در خدمت نفسانیت و طمع ورزی قرارگرفت،دیگر هنر نیست؛ بلکه ابزاری برای توجیه جنایتهای ضدبشری و خاموش کردن فریاد مستضعفین است.

بیانیه حاکی است: ساختارهای به ظاهرفرهنگی غرب فاقدِ معنویت، طالب رشد فرهنگ و هنر ملت متمدن ایران نبوده و بی هیچ شائبه و بدون ذره ای پنهانکاری در مسیر خدمت به ناتوی فرهنگی حرکت می کنند. این نهادها همیشه در حال سربازگیری بوده و بدا به حال آنان که در این جنگ گسترده، مزدوری دشمنان ملت ایران برعهده دارند.

در پایان بیانیه آمده است: قلوب ملت ما در عشق به امام رضا (ع) و مکتب مترقی ثقلین، همیشه در تپش است. ملت ما عاشقان خاص مکتب اهل بیت (ع) هستند و اهانت به آل الله را هرگز نخواهند پذیرفت و نخواهند بخشید.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، عنکبوت مقدس، جدیدترین تلاش برای سیاه‌نمایی از جامعه ایرانی و بسترهایی است که ضمن جانی‌پروری، روحیه زن‌ستیزی را در آحاد مردم کشورمان به تصویر می‌کشد.

جدیدترین ساخته علی عباسی، این روزها با اقبال بالایی توسط برخی اپوزیسیون و عناصر ضدانقلاب خارجی مواجه شده است و با اینکه نمره متوسط ۲ را از منتقدان حاضر در کن ۲۰۲۲ دریافت کرده، اما تکنوکرات‌ها، این فیلم را تا اندازه‌های یک شاهکار بالا کشیده‌اند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha