۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۴۹
کد خبرنگار: 2304
کد خبر: 84775206
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دشمنان به دنبال حذف تفکرات امام خمینی (ره) هستند

۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۴۹
کد خبر: 84775206
دشمنان به دنبال حذف تفکرات امام خمینی (ره) هستند

شهرری - ایرنا - همسر یادگار امام خمینی (ره) گفت: دشمنان انقلاب به دنبال حذف تفکرات والای امام راحل در جریان دفاع از مستضعفان و مظلومان جهان هستند.

به گزارش ایرنا، فاطمه طباطبایی روز چهارشنبه در نخستین گردهمایی دختران روح‌الله که در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد افزود: استکبار می‌خواهد به دولت‌های ضعیف حمله و آنها را غارت کند و این حرکت استکبار خلاف تفکرات حضرت امام خمینی (ره) است.

وی با تاکید بر معرفی ابعاد مختلف شخصیت امام خمینی(ره) ادامه داد: دختران روح‌الله نسلی با کمترین میزان شناخت و درک شخصیت بنیانگذار کبیر انقلاب هستند از همین رو باید تلاش کنند تا با همه جنبه‌های این مرد بزرگ آشنا شوند.

طباطبایی اظهار داشت: دشمنان به دنبال تخریب شخصیت امام هستند، آنها فقط شخصیت سیاسی حضرت امام خمینی (ره ) را ترویج می‌دهند، این وظیفه ماست که شخصیت والا، تفکر و اندیشه بنیانگذار کبیر انقلاب را بشناسیم و به نسل آینده انتقال دهیم.

همسر مرحوم حجت الاسلام سید احمد خمینی (ره) گفت: امام خود را فدای ملت و در مقابل ظلم و در برابر اقدامات استکباری رژیم ستم‌شاهی با شجاعت ایستادگی کرد که تبعات بسیاری از جمله تبعید و دوری از وطن را برایشان به دنبال داشت.
وی با بیان اینکه پس از ورود به خانواده خمینی با ابعاد مختلف و وسیع شخصیت امام آشنا شدم، اضافه کرد: امام خمینی (ره) رهبری انقلابی و مدافع مظلومان و ظلم ستیز بود، در مقابل ظلم کوتاه نمی‌آمد. 

طباطبایی با اشاره به اخلاق خوب و مهربان امام ادامه داد: باید در دولت انقلابی و اسلامی ابتدا با مهربانی و دوستی رفتار کرد و سپس به تذکر و برخورد رسید، همانگونه که بنیانگذار کبیر انقلاب اینگونه بودند.

درخشان ترین فصلِ اندیشه امام، اهدای نقش واقعی اجتماعی به زنان بود 

رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در این مراسم گفت: در میان همه دستاوردهایی که حاصل انقلاب اسلامی بوده است و در تمامی نقش، اندیشه و سیره حضرت امام دو نکته بسیار برجسته است؛ یکی در بعد سیاسی و دیگری در بعد اجتماعی. در بعد سیاسی بزرگترین و برجسته ترین عنصر فکری و عملی حضرت امام اعتقاد به ایفای نقش مردم در سرنوشت خودشان و به عبارتی مردم سالاری دینی است. امام با همه وجود و بر اساس بینش عمیق الهی و فقهی خود اعتقاد داشتند مردم در تعیین سرنوشت خودشان نقش اساسی دارند و کسی نمی تواند از طرف مردم و به جای مردم برای آنها تصمیم بگیرد.

حجت الاسلام علی کمساری افزود: این اصل اساسی در ادبیات سیاسی ما بعدها منجر به تشکیل «جمهوری اسلامی» شد. جمهوری اسلامی یعنی حکومت مردم بر مبنای مبانی اسلامی بر سرنوشت خودشان و البته این هم نه یک تاکتیک و استفاده مقطعی و ابزاری بلکه یک استراتژی در اندیشه حضرت امام بود. به گونه ای تنها دو ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اصل نظام به رأی گذشته شد و بعد از آن هم در کوران جنگ و زیر بمباران ها هر ساله انتخابات برگزار شد و امام همه جا بر اینکه «میزان رأی ملت است» تأکید کردند.

وی اظهار داشت: در حوزه اجتماعی هم برجسته ترین و درخشان ترین فصل از فصول اندیشه و عمل امام دادن نقش جدی اجتماعی به زنان و دادن نقش حیات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به زنان بود. شاید برای نسل شما عجیب و باور نکردنی باشد که روزگاری در این کشور دو گانه ای وجود داشت که زن یا باید مذهبی، متدیّن و معتقد به اصول اخلاقی باشد و در خانه بماند و برکنار از نقش آفرینی های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باشد و یا اینکه باید به این نقش ها برسد و از ارزش های اخلاقی و دینی به جبر شرایط حاکم فاصله بگیرد.

حجت الاسلام کمساری یادآور شد: این دوگانه، پارادوکس و تضاد اجتماعی در حوزه زنان با اتکاء به اندیشه امام و فقه اجتماعی امام حل شد و امام به زنان نقشی را اعطاء کردند که تا پیش از آن وجود نداشت. از نظر امام زن نه تنها همانند مرد بلکه پیشتازتر از مرد در عرصه های اجتماعی، سیاسی و علمی باید نقش آفرینی کند و با اتکاء به همین اندیشه دینی و فقهی بود که ما شاهد هستیم که امروز زنان و دختران این مملکت در عرصه های مختلف علمی و ورزشی، صحنه های سیاسی و فضاهای فرهنگی و هنری به افتخارات پی در پی نقش آفرینی و افتخارآفرینی می کنند.

وی تأکید کرد: امروز گردهمایی «دختران روح الله» می خواهد این پیام را مخابره کند که حتی اگر ۳۳ سال هم از ارتحال امام گذشته باشد نسل انقلابی ما همچنان در خط و پیرو فکر و معتقد به آرمان های امام هستند و تنها مکتبی که می تواند به عنوان یک مکتب انسان ساز، جریان ساز و جهت دهنده همچنان موتور پیشرفت این کشور را به حرکت درآورد مکتب امام است که ریشه در اندیشه اسلامی دارد.

رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: من این نشست را به فال نیک می گیرم و آغازی برای انجام فعالیت های نظام مند، تشکیلاتی و سازمان دهی شده در حوزه اجتماعی با محوریت دختران جوان می دانم و همین جا اعلام می کنیم که «مجمع دختران روح الله» آغاز به کار می کند و در ادامه بر اساس اساسنامه و سازوکاری که اعلام خواهد شد در سطح کشور از همه نظرات و طرح ها در حوزه ترویج اندیشه امام توسط دختران و بانوان جوان حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، نخستین گردهمایی دختران روح‌الله در روز ولادت حضرت معصومه (ص) و در آستانه سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره ) با همت دفتر امور بانوان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با همکاری ستاد عالی کانون مساجد کشور، اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری انقلاب اسلامی و شهرداری تهران در حرم مطهر امام برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha