۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۴۳
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84775524
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتبارات مقابله با گرد و غبار به‌صورت تخصصی هزینه شود

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: اعتبارات مقابله با گرد و غبار و آلودگی هوا باید به‌صورت تخصصی هزینه شود تا نتیجه تخصیص اعتبارات سالانه بخشی از مشکلات را مرتفع کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس‌زاده روز پنجشنبه در نشست کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا افزود: دستگاه‌های مربوطه نسبت به جذب منابع مالی مورد نیاز از وزارتخانه‌های متبوع اقدام کنند تا در شرایط اضطرار هماهنگی‌های لازم به‌خوبی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله و خیزش گرد و غبار سلامت مردم توسط همه متولیان مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: هشدارهای لازم در شرایط اضطرار به‌موقع اطلاع‌رسانی شود تا مردم بخصوص گروه‌های حساس و سالمندان با مشکل مواجه نشوند.

وی ادامه داد: در شرایط اضطرار آلودگی هوا اگر هواشناسی قائل بر تداوم آلودگی‌ها باشد با هماهنگی اعضای کارگروه، پیشنهاد اعمال تعطیلات بررسی و هرگونه تصمیم‌گیری به مردم اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: خراسان جنوبی دارای رتبه سطح یک غبارخیزی و جزو پنج استان غبارخیز کشور است.

اسدالله حاتمی افزود: عامل اصلی گرد و غبار استان خشکسالی چندین ساله، نبود رطوبت و تبخیر بیش از حد آب است که هر بار وزش باد شدید موجب خیزش گرد و خاک می‌شود.

وی گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته بیش از پنج میلیون هکتار از مساحت استان درگیر ریزگردهاست که عموما منشاء داخلی دارند اما بخش قابل توجهی تحت تاثیر سایر استان‌ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون ۳۵ کانون ریزگرد در این استان شناسایی شده که شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان بیشترین شدت آلودگی را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۱ شهرستان ‌۹ شهرستان درگیر ریزگرد هستند افزود: در شهرستان‌های ‌خوسف و بیرجند کانون ریزگرد شناسایی نشده و ریزگردها در این ۲ شهرستان مربوط به سایر شهرستان‌ها است.

حاتمی گفت: خراسان جنوبی دارای پنج ایستگاه سنجش کیفی هوا است که به‌صورت آنلاین وضعیت را بررسی می‌کنند اما با توجه به وضعیت استان در حوزه گرد و غبار نیاز به افزایش این ایستگاه‌ها داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha