۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۱۱
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84775601
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰۰ میلیارد ریال برای طرح های راه روستایی شیروان ابلاغ شد

بجنورد-ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان گفت: امسال از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی و محرومیت زدایی ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث، آسفالت، روکش، بهسای و ترمیم راه های روستایی این شهرستان ابلاغ شد.

حمید جوان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای عملیات راه ۵۵ روستای شهرستان در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه است که از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده و ۳۵ کیلومتر احداث و آسفالت و ۲۰ کیلومتر بهسازی و ترمیم است.

وی با اشاره به اعتبارات بسیار خوب ابلاغ شده امسال در این حوزه خاطرنشان کرد: تاکنون این طرح ها، ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد تسریع در عملیات راه سازی و برخورداری روستاییان از راه آسفالته مناسب خواهیم بود.

جوان با بیان اینکه میانگین شاخص راه روستایی این شهرستان، ۴۲ درصد است اضافه کرد: با انجام تسریع در عملیات راهداری این شهرستان برخی طرح های مزبور تا هفته دولت و پایان سال به اتمام خواهد رسید.

 رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان میانگین شاخص راه روستایی این شهرستان، ۴۲ درصد است عنوان کرد و افزود: هزینه هر کیلومتر از راه های روستایی برای روکش، ۱۳ میلیارد ریال و احداث و آسفالت، ۲۵ میلیارد ریال است.

شهرستان شیروان ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که ۷۰ درصد آن در مناطق کوهستانی واقع است.

هم اینک مجموع کل راه‌های روستایی این شهرستان ۶۵۰ کیلومتر است که بیش از ۵۰۰ کیلومتر آن آسفالت است و ۸۶ کیلومتر بزرگراه در دو باند شمالی و جنوبی دارد.

شیروان که در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد، به دلیل واقع شدن در مسیر اصلی استان‌های شمالی به مشهد یکی از مسیرهای پرتردد کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha