وزیر فرهنگ: چاپ آثار جدید استاد کریمی مراغه ای مورد حمایت قرار می‌گیرد

مراغه- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چاپ هفت جلد دیگر از آثار استاد « محمد حسین کریمی مراغه ای » مورد حمایت قرار می‌گیرد.

محمدمهدی اسماعیلی که امروز پنجشنبه در قالب سفر استانی رییس جمهور به آذربایجان شرقی سفر کرده است و به عنوان نماینده ویژه آیت الله رییسی در مراغه حضور دارد، اظهار داشت: برای حمایت از چاپ آثار جدید این شاعر فرهیخته، حمایت ویژه از جمله سهمیه کاغذ و تسهیلات در نظر گرفته می شود.

استاد کریمی نیز در این دیدار به بیان خاطره نخستین دیدارش با رهبری پرداخت و بخشی از اشعار طنز خود را سرود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر، فرماندار مراغه و جمعی از مسئولان نیز در این دیدار حضور داشتند.

به گزارش ایرنا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از این علاوه بر حضور در یادمان شهدای گمنام مراغه با دو خانواده شهید نیز دیدار کرده بود.

استاد محمد حسین کریمی مراغه ای دارای نشان درجه یک هنری است و گواهینامه هنری درجه یک شعر آیینی کشور طی سال ۱۳۹۹ به پاس ۸۹ سال فعالیت شعری به وی اعطا شد. 

اعطای این نشان هنری به پاس سرودن بیش از ۳۵۰ هزار بیت شعر اجتماعی، طنز، مداحی و مرثیه توسط این شاعر بلند آوازه آذربایجان به ایشان تعلق گرفت.

اشعار اجتماعی و طنز استاد کریمی در قالب ۲۵ جلد کتاب رنگارنگ و اشعار مرثیه و مداحی این استاد در قالب ۳۰ جلد چاپ و منتشر شده است.

میرزا حسین کریمی مراغه‌ای، شاعر معاصر کشورمان در خطه آذربایجان، متولد ۱۳۰۶ در مراغه و ساکن این شهر می باشد؛ کریمی مراغه ای، ادامه دهنده سبک سنّتی و کلاسیک شعر است و غالباً در اشعار طنز خود رسم و رسوم زمان خود را به باد انتقاد گرفته است.

اکثر اشعار او هرچند به ترکی آذربایجانی سروده شده‌ است، ولی به علت مقید بودن به سبک قدیم و اوزان شعری، با تعبیرات و اصطلاحات عربی و فارسی بسیاری آمیختگی دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha