سد جگین و سهران ظرفیت تامین آب بیش از ۸۰ روستای بشاگرد را دارد

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت،: منبع آبی پایدار سد جگین و سهران ظرفیت تامین آب شرب بیش از ۸۰ روستا و ۲ شهر سردشت و گوهران شهرستان بشاگرد را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالحمید حمزه پور روز پنجشنبه در سفر استاندار هرمزگان به بشاگرد و بررسی وضعیت آب بخش های مرکزی، گوهران و گافر و پارامون با بیان اینکه ۹۵ درصد جمعیت این شهرستان روستایی و بالاترین پراکندگی در استان را دارند، افزود: در حال حاضر هشت روستا و یک شهر  با جمعیتی افزون بر ۶ هزار نفر از خط انتقال جگین به سردشت و  ۱۳ روستا و یک شهر با جمعیتی افزون بر ۸ هزار نفر از خط انتقال سد سهران به گوهران از نعمت آب شرب بهره مند شده اند.

وی با اشاره به پیش بینی آبفا برای بهره مندی روستاهای بشاگرد از آب پایدار و توجه ویژه استاندار هرمزگان نسبت به افزایش بهره مندی مناطق محروم از آب پایدار تصریح کرد، سد جگین و سهران ۲ منبع پایدار آبی این شهرستان به شمار می روند که اتصال روستاهای مسیر به این خطوط نگرانی تامین آب عمده جمعیت بشاگرد را مرتفع می کند.
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان اظهارداشت: علاوه بر سدهای جگین و سهران، منابع تامین آب روستاهای بشاگرد از طریق ۳۷ دهنه چشمه و ۳۰ حلقه چاه تامین می شود که با اتصال به خط انتقال جگین به سردشت و سهران به گوهران ضمن پایداری باعث ارتقای کیفیت آب مورد نیاز  آن ها خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به مصوبه سفر استاندار هرمزگان به این شهرستان از برنامه ریزی برای تحقق خواسته های مردمی خبر داد و گفت: با حمایت استاندار ۱۴ روستا با جمعیت ۴ هزار و ۳۷۰ نفر تا پایان سالجاری با تکمیل عملیات اجرایی از نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد.
حمزه پور افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته هشت طرح از مجموع طرح های یاد شده از محل اعتبارات استانی و ۶ طرح از محل اعتبارات کارگروه رفع محرومیت مکران پیش بینی شده است.
وی افزود: بیشترین روستاهای بشاگرد در مناطق سخت گذر واقع شده اند که به دلیل نبود زیرساخت مناسب از جمله راه، هم سرعت اجرای طرح‌ها را کاهش داده است و هم هزینه های بیشتری برای اجرای طرح های آبرسانی طلب می کند.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha