ساعات کاری ادارات خراسان شمالی تغییر کرد

۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۷
کد خبر: 84776322
ساعات کاری ادارات خراسان شمالی تغییر کرد

بجنورد-ایرنا- زمان کاری ادارات خراسان شمالی با دستور استاندار از دوشنبه ۱۶ خرداد تا اطلاع ثانوی به ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ تغییر یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا بر اساس مصوبه هیات وزیران و تفویض اختیار به استانداران، ساعت کاری دستگاه های اجرایی، بانک ها، نیروهای مسلح و نهاد های عمومی غیردولتی از روز دوشنبه ۱۶ خرداد ماه تا اطلاع ثانوی تغییر یافته است.

بر اساس تصویب نامه هیات وزیران علاوه بر تغییر ساعت کار ادارات، به منظور صرفه جویی و مدیریت در مصرف ‎برق،  دستگاههای اجرایی، بانکها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیر دولتی موظف هستند در ساعات اداری به میزان حداقل۳۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش کردن روشنایی غیرضروری و سامانه های سرمایشی اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی هم در این باره گفت: با توجه به ورود جبهه هوای گرم به کشور و رشد فزاینده مصرف برق در ایام پیش رو، پیش بینی می شود که تراز تولید و مصرف به طور منفی در کشور باشد و مصرف از تولید پیشی بگیرد.
علیرضا صبوری اظهار داشت: از این رو ساعت کاری ادارات با هدف مدیریت بهینه مصرف برق در استان و به حداقل رساندن خاموشی مشترکین خانگی با رویکرد مدیریت مصرف تغییر می کند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به روندی که در سال‌های قبل وجود داشت پیش بینی می شود با این اقدام حدود ١٠ مگاوات کاهش مصرف را در استان شاهد باشیم.

بر اساس این گزارش صنایع بزرگ و مشترکان استان خراسان شمالی در اوج مصرف بار ۴۵۰ مگا وات برق مصرف می کنند اما سهیمه برق استان ممکن است کمتر از این مقدار تعیین شود.

براساس آمار سرشماری سال ۹۵ خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که هم اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و  ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخش های تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha