ساماندهی ۷۲ خانوار در معرض خطر گودبرداری سر خط اخبار  هفته گذشته البرز

کرج-ایرنا- حادثه مرگبار ساختمان متروپل آبادان سبب شد تا دوباره موضوع فراموش شده مخاطرات یک گودبرداری ۱۰ ساله برای ۷۲ خانوار در کرج کانون توجه مسوولان قرار گیرد و این موضوع در صدر اخبار هفته گذشته استان قرار گرفت.

هفته گذشته ( هفتم تا سیزدهم خرداد ماه ) رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و در سیاسی در استان البرز ثبت شد.

پروژه های بزرگ اقتصادی در البرز توسعه پیدا کند، مجتبی عبداللهی در نشست کمیسیون ماده ۲۱ استان البرز با اشاره به ظرفیت های گسترده اقتصادی در این استان از دستگاه های متولی خواست سرمایه گذاران بخش خصوصی به سمت فعال سازی مراکز بزرگ تولیدی و اقتصادی در این استان هدایت کنند.

اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان برای ارتقای زیرساخت های درمانی البرز نیز از دیگر مواردی بود که عبداللهی در  نشست رفع موانع پروژه های بیمارستانی استان البرز مطرح و در این باره  از تصویب ۷۵۰ میلیارد تومان برای ارتقای زیرساخت های بهداشتی و درمانی این استان درسفر استانی رییس جمهور خبرداد.

وی همچنین در نشست ستاد تنظیم بازار استان البرز بر تولید و عرضه کالاهای اساسی در این استان تاکید و گفت: مردم با اطمینان نسبت به تهیه مایحتاج روزانه خود اقدام کنند چرا که تولید، توزیع و عرضه کالاهای اساسی مردم بدون وقفه در جریان است.

انتقال زندان ها از البرز از دیگر مواردی بود که عبداللهی در نشست قرارگاه اجتماعی استان البرز بر آن تاکید کرد و گفت: انتقال زندان ها از استان پیرو دستور رییس جمهور باید با جدیت دنبال شود.

تکرار فاجعه متروپل در کرج از مهم ترین اخبار البرز در هفته ای که گذشت بود که در این رابطه عضو شورای شهر کرج گفت:  تکرار فاجعه متروپل در کرج قریب‌الوقوع است، مریم قهرمانی نایب رییس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج نسبت به وقوع حوادثی نظیر حادثه ساختمان متروپل شهر آبادان در آینده نزدیک در کرج هشدارداد.

مصطفی سعیدی سیرایی شهردار کرج با بیان اینکه مدیریت شهری با تمام ظرفیت برای ساماندهی ۷۲ خانوار در معرض خطر گودبرداری در منطقه حصارک کرج پای کار آمده است، گفت : انتظار می رود مالک این گودبرداری هر چه سریع تر به قانون تمکین کند.

محمد جمشیدی رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج از شناسایی سه هزارو۷۰۰ سازه دارای نقص ایمنی تا پایان سال ۱۴۰۰ در این کلانشهر نیز خبر داده بود.

غفور قاسم پور معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج نیز ضمن تاکید بر لزوم ایمن سازی ساختمان ها گفت: طی مصوبه ای صدور گواهی ایمنی ساختمان را در ساخت و سازهای شهری اجبار خواهیم کرد.

قاسم پور همچنین از شهرداری کرج و فروشگاه زنجیره ای رفاه خواست در مدت زمان ۲ هفته نسبت به ساماندهی ساکنان ۷۲ واحد مسکونی آسیب دیده از گودبرداری حصارک کرج اقدام کنند.

حسین فاضلی هریکندی رییس کل دادگستری البرز نیز ضمن درخواست برای اعلام و پیگیری جهت رفع خطر از ساختمان های ناایمن گفت: فهرست ساختمان‌های ناایمن استان اعلام شود.

به همین منظور گزارش با عنوان لحظه شماری ۷۲ خانوار کرجی برای رهایی از کابوس گودبرداری وحشت توسط خبرگزاری ایرنا منتشر شد که در بخشی از این گزارش عنوان شده است که  حدود ۱۰ سال از حفاری یک گودال به طول ۱۵۰ متر و عمق ۱۰ متر در حصارک کرج می گذرد ، گودبرداری که افزون بر شکاف برداشتن  ۷۲ خانه اطراف به کابوس وحشت برای ساکنان آنها تبدیل شده است.

بازدید وزیر صمت از بزرگ‌ترین مجتمع خودروسازی بخش خصوصی کشور در البرز نیز از دیگر اخباری بود که در هفته ای که گذشت بر روی خروجی خبرگزاری قرار گرفت، «سید رضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت در سومین برنامه بازدید خود از شرکت‌های بزرگ خودروسازی کشور با حضور در استان البرز از بزرگ‌ترین مجتمع خودروسازی بخش خصوصی کشور بازدید کرد.

علی اکبر ابراهیم نژاد  رییس مرکز نوآوری کشور(منتا)  در نشست مشترک با مدیر کل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی  البرز بر  استفاده از  تسهیلگری  مرکز منتا  در خصوص ظرفیت های میان بخشی تعاون کشور که شامل تعاونی فعال، اتحادیه‌های تعاونی، اتاق تعاون و سایر تشکل‌های بخش تعاون  و همچنین زیست‌بوم نوآوری کشور شامل پارک‌های علم و فناوری، مراکز نوآوری، مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها، استارتاپ‌ها و نهادهای پشتیبان منتا  است در استان البرز تاکید کرد.

 طرح آمایش سرزمین البرز نیاز به اصلاح دارد، این مطلب به نقل از علی حدادی نماینده مردم طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی در نشستی با خبرنگاران مطرح شد، وی در این نشست عنوان کرد: طرح آمایش سرزمین استان البرز ایراد دارد و باید  اصلاحاتی بر روی آن انجام شود.

  گره کور ترافیکی شرق  کلانشهر کرج به دنبال سفر رییس جمهور به البرز از دیگر اخبار مهم هفته گذشته در این استان بود، گره کور ترافیکی شرق  کلانشهر کرج سال هاست که مسافران خسته را در صف طولانی ترافیک نگه می دارد ؛ اما اینک  دولت مردمی سیزدهم و مدیریت شهری کرج برای شکستن حصار این ترافیک کمر همت بسته و روزهای خوشی را به مردم نوید می دهند.

همچنین در هفته ای که گذشت نشست تخصصی با مدیران شرکت های دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استان البرز برگزار شد، «پرویز کرمی» دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی ریاست جمهوری در این نشست گفت: ۶۰ صندوق برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و خلاق در کشور ایجاد شده است.

«مهدی عسکری» نماینده مردم کرج، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی نیز  گفت: نگاه به روند توسعه صنعتی و تولید پیشتر سخت افزاری و نرم افزاری بود که اکنون فرهنگی است و بر همین اساس باید در ابتدا نگاه خود به حوزه تولید را تغییر دهیم.

اکبر قنبرپور مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام نیز در این نشست با اشاره به اینکه تا به امروز میزبان ۲۶۰ شرکت صنعتی و دانش بنیان در این منطقه هستیم گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و در دولت سیزدهم این رقم به ۵۴۰ شرکت خواهد رسید.

اجرای موفقیت آمیز طرح مردمی سازی یارانه ها نیازمند مسوولیت پذیری و مشارکت عمومی است، علیرضا عباسی رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در نشست امنیت غذایی استان البرز بر مسوولیت پذیری همه آحاد جامعه برای موفقیت طرح توزیع عادلانه یارانه ها تأکید کرد.

شورای عشایر البرز در هفته ای که گذشت با حضور عباس پاپی زاده  رییس سازمان امور عشایرکشور برگزار شد، وی در این نشست  با تاکید بر فعالیت عشایر استان البرز درحوزه گردشگری گفت: این امر علاوه بر اینکه گردشگران را جذب استان می کند برای عشایر به واسطه فروش تولیدات ، صرفه اقتصادی قابل توجهی خواهد داشت.

با توجه به فرارسیدن سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، نشست ها و برنامه هایی به همین منظور در البرز برگزار شد، علی خان بابایی مسوول بسیج ادارات و کارمندان استان البرز در گفت وگو با خبرنگاران گفت: خدمات رسانی صحیح و دلسوزانه به مردم و پرهیز از تجملات در این مسیر از مواردی است که باید به خوبی به آن پرداخته و سیره زندگی امام خمینی (ره) به عنوان الگو به جامعه معرفی شود.

برنامه های ویژه ارتحال امام در مدارس البرز رویکرد بصیرتی- تربیتی دارد،  اعضای ستاد استانی ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در حوزه آموزش و پرورش البرزاعلام کردند:  برنامه های ویژه سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در مدارس این استان رویکرد بصیرتی – تربیتی دارد.

۱۲ هزار نفر از البرز به مراسم ویژه ارتحال حضرت امام(ره) اعزام می‌شوند، مرتضی ولی پوری  معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه برنامه های ارتحال حضرت امام(ره) و قیام ۱۵ خرداد در اولویت است، گفت: ۱۲ هزار نفر از این استان به مراسم ویژه ارتحال حضرت امام(ره) اعزام می‌شوند.

سرهنگ رضا گودرزی رییس پلیس راه البرز نیز در این رابطه اعلام کرد: تمهیدات ویژه ترافیکی برای شرکت در آیین سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در راه های این استان اجرا می شود.

«حمیدرضا حاجی‌بابایی»  رییس کمیسیون‌ برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  در آیین سی و سومین سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره )  که  در مسجد امام جعفر صادق(ع) کرج برگزار شد عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران توانست تمام معادلات بین‌المللی را بر اساس فرموده امام (ره) تغییر دهد. 

برگزاری همایش مدیران ستادی و استانی  که در مرکز تربیت مربی  و پژوهش  های  فنی و حرفه ای کشور مستقر در کرج  به صورت وبیناری  از دیگر اخبار البرز در هفته گذشته بود.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در همایش مدیران ستادی و استانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این همایش از اهتمام ویژه دولت سیزدهم و دانشگاه ها به توسعه آموزش های مهارت محور در برنامه ششم و هفتم توسعه کشور خبر داد.

 حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: امروز جهش کمی و کیفی در آموزش های مهارتی مهمترین راه برای برون رفت از معضل بیکاری در کشور است.

نشست مشترک دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و سازمان اتکای وزارت دفاع که در سالن شهدای این دانشکدگان واقع در کرج از دیگر اخباری بود که بر روی خروجی خبرگزاری ایرنا مرکز البرز قرار گرفت، سید عباس حسینی نژاد  معاون هماهنگ کننده سازمان اتکا وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به نقش کلیدی دانش بنیان ها در رونق اقتصادی کشور گفت: شرکت های دانش بنیان حلقه اتصال بین صنعت و دانشگاه خواهند بود.

 سید محمدعلی ابراهیم زاده موسوی رییس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران نیز با اشاره به ایجاد دریچه ای جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به موضوع کشاورزی، گفت: معظم له کشاورزی را در حد اقتدار ملی و برای امنیت کشور به عنوان یک قوه بازدارنده و مولفه اقتدار معرفی کرده اند.

دولت سیزدهم در بخش آب و محیط زیست تخصصی گام بر می دارد، علیرضا عباسی نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در بازدیدی از خبرگزاری جمهوری اسلامی  مرکز استان البرز گفت: دولت مردمی سیزدهم در مقایسه با دولت قبل در بخش آب و محیط زیست تخصصی تر و بهتر گام بر می دارد.

نشست مشترک فعالان اقتصادی البرز با معاون اقتصادی نخست وزیر جمهوری "کارلیا" روسیه و هیات همراه از دیگر اخبار البرز در هفته ای که گذشت بود، پرهام رضایی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن، و کشاورزی البرز  در این نشست گفت: البرز با بیش از چهار  هزار واحد صنعتی در زمینه های مختلف از جمله صنایع دارویی، غذایی، قطعات خودرو و کشاورزی از امکانات و توانایی های بالایی برخوردار است.

در این نشست مشترک گسترش مبادلات تجاری میان طرفین و ایجاد فرصت های جدید برای بسط این روابط مورد تاکید قرار گرفت.

"دیمیتری رودیونوف آندریویچ"  معاون اقتصادی نخست وزیر جمهوری کارلیا روسیه در این نشست  ضمن اعلام آمادگی برای  توسعه روابط تجاری میان ایران و جمهوری کارلیا روسیه، استفاده از "کریدور شمال- جنوب" را موجب تسهیل و گسترش  تبادلات تجاری دو منطقه عنوان کرد.

 رزمایش جهاد امیدآفرینی از دیگر برنامه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بود که به مدت ۱۰ روز در استان البرز اجرایی شد، کامران کولیوند  مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام هادی (ع) کرج گفت: ۲۵ گروه جهادی تحت پوشش این ناحیه در قالب رزمایش جهاد امیدآفرینی به خانوارهای محروم منطقه مهرشهر کرج خدمات ارائه می دهند.

 آغاز جشن های دهه کرامت  با حضور خادمان حضرت علی بن موسی الرضا در قالب کاروان های زیرسایه خورشید از دیگر اخبار این استان بود که آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج در این مراسم گفت: هجرت حضرت امام رضا (ع) از مدنیه به ایران، کشورمان را به شیعه خانه اهل بیت (ع) تبدیل و با برکات فراوانی برای این سرزمین همراه بوده است.

محتکران و قاچاقچیان کالا در کشور ۱۷ هزار میلیارد ریال جریمه شدند، احمد اصانلو  رییس سازمان تعزیرات حکومتی کشور اعلام کرد: متخلفان عرصه بازار شامل محتکران ، قاچاقچیان و امثال آنها در کشور از ابتدای امسال تا دهم خرداد ماه جاری ۱۷ هزار میلیارد ریال جریمه شده اند.

طرح های هادی روستایی کشور با نگاه به مسکن جوانان بازنگری می شود، اکبر نیکزاد  رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در بازدید از شهرستان های غرب استان البرز که  به دعوت نماینده مردم طالقان ، نظرآباد ، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی انجام شد،  با اعلام اینکه متاسفانه مشاوران در سال های گذشته در بازنگری طرح های هادی روستایی کم دقتی داشتند، گفت: امروز بازنگری این طرح با نگاه ویژه به رفع مشکلات مسکن جوانان در اولویت قرار گرفته است.

هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در البرز مشاهده نشده است، غلامرضا توکلی مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا و شیوع تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) در این استان مشاهده و گزارش نشده است.

برگزاری مراسم سلام فرمانده از دیگر برنامه های هفته گذشته در البرز بود که البته به دلیل کثرت شرکت کنندگان با وجود اینکه پیش از این قرار بود که این مراسم در  در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شود به دلیل افزایش بی سابقه ثبت نام کنندگان تغییر کرد.

سید روح الله فضلی  معاون فرهنگی هنری سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج گقت: مکان برگزاری پویش سلام فرمانده و عزیزم حسین (ع) که پیش از این قرار بود در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شود به دلیل افزایش بی سابقه ثبت نام کنندگان تغییر کرد.

وی اضافه کرد:  اجتماع بزرگ‌ سربازان دهه هشتادی‌ها و نودی‌های کرج برای همخوانی سرود «سلام فرمانده» با حضور ابوذر روحی و همچنین سرود «عزیزم حسین(ع) » با حضور عبدالرضا هلالی مداح کشوری ساعت ۱۸ روز ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود.

در ادامه برنامه های هفته گذشته  مراسم پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید مدافع حرم حاج شعبان نصیری که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج با سخنرانی سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه کل پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، وی در این مراسم گفت: اگر خون شهدای صدر اسلام بخش اعظمی از جهان آن روز را تحت تاثیر خود قرار داد، امروز این جامعه و جهان با خون شهید سلیمانی‌ها، نصیری‌ها و ابومهدی مهندس‌ها تسخیر خواهد شد.

به دنبال انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر درگیری مأمور کلانتری ۲۸ آدران با ۲ متهم در جاده کرج - چالوس، سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز گفت:

در پی انتشار فیلم درگیری یک مامور پلیس با  ۲ متهم در جاده کرج – چالوس، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار بازرسی انتظامی استان قرار گرفت.
وی ضمن اشاره به انجام تحقیقات بر روی موضوع از سوی عوامل بازرسی، گفت: بدون شک این اعمال از سوی مامور پذیرفتنی نیست و پس از انجام تحقیقات و سیر مراحل قانونی، شخص متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهد شد. 

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج سر خط خطبه های این هفته خود را به فرارسیدن چهاردهم خرداد سالروز وفات بنیانگذار کبیر القلاب اسلامی قرار داد و گفت: مبنای رفتاری و روشی عناصر، گروه های سیاسی و معتقدان به پیروی از امام(ره) باید بر اساس خط آن حضرت بوده که در همین راستا نیروهای انقلاب بایستی در تببین شخصیت امام(ره) بیشتر سخن بگویند.

وی اضافه کرد: یکی از مسایل مهم که باید در همه ایام سال مبنای رفتاری و روشی عناصر، گروه های سیاسی و معتقدان به پیروی از امام(ره) باشد تببین شخصیت ابعاد معمار کبیر انقلاب است که  در همین راستا نیروهای انقلاب بایستی در تببین شخصیت امام(ره) بزرگمردی که روند تاریخ معاصر ایران و جهان را تغییر داد بیشتر سخن بگویند.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha