پیوند دیانت و سیاست مکتب امام خمینی (ره) را قوام بخشید

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: پیوند محکم دیانت و سیاست در مکتب امام راحل این مکتب را در عرصه جهانی قوام بخشید و آن را الگو کرد.​​​​

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تسلیت فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام خمینی (ره) در برهه‌ای از زمان که تمام اندیشمندان جهان حتی اندیشمندان اسلامی به آن سمت حرکت می‌کردند که دین از عرصه اجتماعی بشر رخت بربسته، پا به عرصه معرفت اندیشه بشری گذاشت و با نگاه وحیانی و الهی، مکتبی را به‌عنوان اولین مکتب بر پایه سیاست و دیانت پایه‌گذاری کرد.

وی اعتقاد و ایمان راسخ به اراده تشریعی و تکوینی خداوند را از ویژگی‌های بارز امام خمینی (ره) دانست و افزود: امام راحل (ره) قوانین شریعت را بستر حرکت خود قرار داده و بر این امر اعتقاد داشت که خداوند قانون و سنتی که برای بشریت به ودیعه گذاشته، امکان اداره جامعه را دارد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده ادامه داد: تکلیف‌گرایی در عین نتیجه‌گرایی از اصول مدیریتی سیره امام راحل بود ، امام خمینی (ره) فرمود ما مکلف به تکلیف هستیم و نباید از نتیجه غافل شویم چرا که این دو مورد باعث اثرگذاری بیشتر در ترویج آرمان‌های انقلاب است.

وی همچنین تبعیض و بی‌عدالتی را عامل مهم در ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان دانست و گفت: تحقق عدالت اجتماعی شاخصه اصلی مکتب امام خمینی (ره) بود و بر این امر اعتقاد داشت که اگر عدالت در جامعه رعایت شود، حکومت‌داری نتیجه موفقیت‌آمیزی با خود به همراه داشته و پیشرفت و آبادانی همه‌جانبه کشور محقق خواهد شد.

وی افزود: نگاه بین‌المللی و جهانی به مسائل پیرامون از دیگر شاخصه‌های مکتب امام خمینی (ره) است ، در دل مکتب امام خمینی (ره) علاوه بر ملت ایران، امت اسلامی سراسر جهان قرار گرفته است و با تمدنی فراتر از زبان، نژاد و مرزهای جغرافیایی، پیام انقلاب اسلامی ایران را به جهان مخابره کرده است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی توقف ندارد و و در این میان همگان با عزت و اقتدار و با پاسداری از ارزش‌ها و دفاع از حریم ولایت فقیه به حرکت پیروزمندانه خود ادامه می‌دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha