مهار کرونا دستاورد ملموس دولت سیزدهم است

تهران- ایرانا- عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: مهار کرونا دستاورد ملموس دولت سیزدهم و نتیجه تلاش شبانه‌روزی کادر درمان بود که باید مورد تقدیر و تشکر قرار گیرد.

محمد مهدی زاهدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در بیش از دو سال گذشته که کشور درگیر بیماری کرونا بود کادر درمان و کادر آموزش کشور شرایط سختی را داشتند کادر آموزش برای آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان و کادر درمان نیز برای مقابله با این ویروس و این بیماری با مشکلاتی روبرو بود، گفت: باید به دلیل مهار بیماری کرونا و به صفر رسیدن آمار فوتی ناشی از این بیماری از کادر درمان کشور و وزارت بهداشت تقدیر و تشکر کرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این موفقیت با تلاش مجدانه دولت آیت‌الله رئیسی و وزارت بهداشت دولت سیزدهم حاصل شده و دولت با تلاش شبانه‌روزی خود به این موفقیت دست پیدا کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ابتدای شیوع بیماری کرونا برای تامین ماسک هم با مشکل مواجه بودیم و کشورهای غربی ما را در این حوزه هم تحریم می‌کردند که البته کاهلی دولت قبل هم مشکلات را بیشتر می‌کرد.

زاهدی افزود: اگر دولت قبل همانند دولت فعلی برای تامین نیاز کشور به ماسک و دارو و واکسن تلاش مجدانه داشت ما با آمار بالای فوتی ناشی است بیماری کرونا مواجه نبودیم.

وی اظهار داشت: تجربه کرونا نشان داد که ما همواره باید به توان داخلی خود تکیه کنیم و برای تامین نیازهای‌مان به غرب و شرق چشم ندوزیم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خاطرنشان کرد: ایران در ابتدای شروع بیماری کرونا پول خرید ماسک‌ها را پرداخت می‌کرد اما دولت‌های اروپایی از صادرات این محصولات به ایران جلوگیری می‌کردند و فقط سازمان بهداشت جهانی مقادیر اندکی ماسک و دارو به ما تحویل می‌داد که پاسخگوی نیاز کشور نبود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha