استاندار سمنان: حداقل ۱۰۰ هزار تن گندم برای تامین نیازهای استان خریداری شود

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان با تاکید بر پیگیری جدی مصوبه کمیته خرید گندم گفت: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان با همکاری فرمانداری‌ها حداقل ۱۰۰ هزار تن گندم خریداری کنند که دغدغه‌ای برای تامین گندم در استان وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدرضا هاشمی روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان سمنان در سالن غدیر استانداری با تاکید بر تشدید بازرسی‌ها در بازار بیان کرد: با کشف احتکارها، در خصوص تامین کالای اساسی استان سمنان مشکلی وجود ندارد و اکنون باید این کالاها با قیمت روز به فروش برسد و مبلغ به خزانه برگردد.

وی افزود: اولویت کالاهای اساسی با نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بهزیستی در صورت نیاز و همچنین پادگان، دانشگاه، و بسیج که مجری طرح مواسات و کمک‌های مومنانه هستند باشد.

استاندار سمنان گفت: تا کنون سه هزار و ۴۰۰ پرونده با مبلغ هفت هزار و ۲۰ میلیارد ریال در رابطه با تسهیلات سرمایه در گردش تشکیل شد و بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

هاشمی ابراز داشت: از تلاش مدیریت و کارکنان بانک‌ کشاورزی به منظور پرداخت تسهیلات و صدور دامدار کارت ، و همچنین اصناف و بازاریان استان و اقشار مختلف مردم بمنظور همراهی با سیاست های دولت مردمی آیت الله رئیسی سپاسگزارم.‌

استاندار سمنان با اشاره به اینکه مدیریت جهاد کشاورزی استان در بحث تشویق پرورش دهندگان طیور نسبت به جوجه ریزی مناسب برای استان در ماه‌های آینده تدبیر لازم را اتخاذ نمایند تا نگرانی از این بابت وجود نداشته باشد، تاکید کرد: فرمانداران استان نسبت به تشویق کشاورزان به فروش گندم تولیدی به اداره کل غله استان ، با جدیت اقدام کنند و اداره کل غله موظف خواهد بود در پایان فصل خرید گندم حداقل ۱۰۰ هزار تن گندم را از کشاورزان خریداری کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha