راه‌اندازی و توقف الکتروموتورها با محصول ایران‌ساخت امکان‌پذیر شد

تهران - ایرنا - دستگاه «سافت استارتر ایران ساخت» با بهره‌گیری از بهترین مواد کمک می‌کند تا موتورهای الکتریکی به نرمی کار کنند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌ رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اصغر فاضلی مدیرعامل شرکت دانش بنیان نیرو گستر ویانا در مورد این دستاورد به نیاز صنایع الکتریکی به این محصول اشاره کرد و گفت: موتورهای الکتریکی از یک اندازه مشخص به بالا را نمی‌توان به صورت مستقیم راه اندازی کرد زیرا با جریان راه اندازی ۴ الی ۱۰ برابر جریان نامی مواجه می شویم.

وی افزود: برای حل این مشکل از سافت استارتر به معنای مکانیزمی که شروع و توقف موتورهای الکتریکی را به نرمی انجام می‌دهد، استفاده می‌کنیم بنابراین ما با وصل کردن این دستگاه به الکتروموتور می‌توانیم الکتروموتور را به صورت نرم راه‌اندازی و متوقف کنیم.

مزایا و قابلیت‌های سافت استارتر

این فناور یادآور شد: محصول شرکت دانش‌بنیان نیرو گستر ویانا به دلیل طراحی دقیق و استفاده از بهترین متریال بدون نیاز به کنتاکتور بای پس کار می‌کند و توانایی کنترل از راه دور و قابلیت کنترل با تله متری را هم دارد.

فاضلی ادامه داد: قیمت تمام شده این محصول با توجه به طراحی این محصول توسط کارشناسان و نفرات نخبه کشوری بسیار پایین‌تر از محصولات خارجی است.

مهم ترین الزام برای رونق تولید، صادرات و توسعه فناوری محصولات ایران ساخت

وی خاطرنشان کرد: نیاز تخمینی کشور به این محصول نزدیک هفت هزار دستگاه برآورد شده است که تولیدات این شرکت با میزان سالانه بیش از ۲۰۰ دستگاه، می‌تواند به تامین نیاز کشور کمک کند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان نیرو گستر ویانا یادآور شد:‌ محصولات ایرانی در بیشتر موارد از لحاظ فنی، کیفیتی و قیمتی توانایی رقابت با کشورهای خارجی را دارند بنابراین با ممنوعیت ورود محصولات خارجی تولید داخل رونق می‌گیرد. این شرکت دانش‌بنیان برای صادرات نیازمند ایجاد ارتباط با سایر کشورها است، با این حال اولین کشور هدف برای صادرات محصولات خود را کشور ترکیه است.

                                                                                                                         

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha