۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱:۴۰
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84779639
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وال استریت ژورنال: عربستان برای برقراری رابطه با اسرائیل وارد مذاکرات جدی شده است

تهران- ایرنا- روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که عربستان سعودی در حال مذاکره جدی با اسرائیل برای ایجاد روابط تجاری و ایجاد ترتیبات امنیتی جدید است.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از وال استریت ژورنال، اگرچه عربستان از پیوستن به همسایگان خود در رسمی کردن روابط دیپلماتیک با اسرائیل خودداری کرده است اما به تازگی دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا فعالانه میان تل آویو و ریاض برای عادی سازی روابط در مرحله بعدی میانجیگری می کند.

روزنامه وال استریت ژورنال گرایش عربستان برای برقراری روابط رسمی با اسرائیل را به دلیل تغییر در افکار عمومی عربستان به سمت برقراری روابط رسمی با اسرائیل عنوان می کند.

اگرچه دولت بایدن از ابتدای ورود به کاخ سفید سیاست انتقاد از عربستان به دلیل مسائل حقوق بشری و قتل جمال خاشقچی اتخاذ کرده بود اما اخیراً روابط نزدیکی بین کاخ سفید و سعودی‌ها صورت گرفته است که سفر احتمالی رئیس‌جمهور آمریکا به آنجا در ماه آینده نشان می‌دهد.

امارات متحده عربی و بحرین همسایگان عربستان سعودی در سال ۲۰۲۰ توافقنامه ابراهیم را با اسرائیل در توافقی با میانجیگری آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، امضا کردند.

مراکش و سودان بعداً به این پیمان پیوستند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha