اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای اجرای طرحهای آبخیزداری تربت حیدریه

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تربت‌حیدریه گفت: در سفر امسال رییس جمهور به خراسان رضوی، مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای اجرای طرحهای آبخیزداری و بیابان‌زدایی این شهرستان مصوب شد که به محض تخصیص این اعتبارات، عملیات اجرایی آنها شروع خواهد شد.

علیرضا قادری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقم می‌تواند ما را در پیشبرد برنامه‌های کوتاه و بلند مدت یاری کند.
وی ادامه داد: بر اساس نقشه‌های منابع طبیعی و نیز نقشه پوشش گیاهی، وسعت عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ۲۵۵ هزار هکتار شامل هزار هکتار جنگل‌ در مناطق خشک و نیمه خشک از گونه‌های ارس، بنه، بیشه‌زار و درختچه‌زار، ۲۴۴ هزار هکتار مراتع و ۱۰ هزار هکتار بیابان در جنوب شهر تربت‌حیدریه است که جزء کانون بحران فرسایش بادی است.
رییس اداره منابع طبیعی تربت‌حیدریه گفت:۷۰ درصد از مساحت این شهرستان را عرصه‌های منابع طبیعی در برگرفته و مساحت حوضه‌های آبخیز این خطه ۲۷۵ هزار هکتار شامل ۵۰ حوزه اصلی و فرعی است.

قادری افزود: در راستای انجام وظایف قانونی از ابتدای امسال ۱۰ فقره پرونده تخلف و تصرف اراضی و هفت فقره پرونده چرای دام غیرمجاز در مراتع، تنظیم و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha