۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 3123
کد خبر: 84780240
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال ۲ هزار واحد صنعتی راکد احیا می‌شود

بجنورد- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: امسال ۲ هزار واحد راکد صنعتی در کشور شناسایی شده است که برنامه احیای آن ها در دستور کار قرار دارد.

علی رسولیان روز سه شنبه در حاشیه سفر یک روزه خود به خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مجموع ۱۲ هزار واحد تولیدی راکد در کشور شناسایی شده است.

وی افزود: پارسال از مجموع واحد های راکد شناسایی شده ۲ هزار و ۶۷ واحد احیا شد که نتیجه آن ایجاد اشتغال برای ۴۰ هزار نفر بود.

وی با بیان این که ۸۴۴ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور فعال است گفت: ۴۹ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی با حدود یک میلیون اشتغال مستقیم در این شهرک ها و نواحی استقرار دارند.

وی شمار شرکت های دانش بنیان را که در شهرک های صنعتی مستقرند ۶۰۰ شرکت بیان کرد و افزود: حمایت از واحدهای دانش بنیان از اولویت‌های سازمان صنایع کوچک است و از دیگر سو یک هزار و ۵۰۰ واحد در کشور ظرفیت دانش بنیان شدن را دارند.

وی افزود: افزایش ظرفیت تولید صنایعی که با کمتر از ۵۰درصد ظرفیت خود کار می کنند نیز از برنامه های مهم سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی است و برای افزایش ظرفیت آنها برنامه ریزی شده است.

بازپس گیری ۷۷۰ هکتار زمین صنعتی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از شنناسایی هزار و ۹۰۰ هکتار زمین صنعتی که در سال های قبل به مردم واگذار شده اما اقدامی برای ساخت آنها انجام نشده نیز خبر داد و افزود:  ۷۷۰ هکتار زمین صنعتی از این افراد پس گرفته شد.

رسولیان خاطرنشان کرد: سیاست ما فقط بازپس‌گیری زمین‌ها نیست و سرمایه گذارانی که تلاش می‌کنند واحد تولیدی خود را علی رغم سختی ها راه اندازی کنند، مشمول این بازپس‌گیری‌ها نمی شوند.

وی در مورد کمبود زمین در شهرک های صنعتی نیز گفت: ۶ هزار هکتار اراضی جدید در شهرک های صنعتی تامین خواهد شد تا این مشکل رفع شود.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارابودن ۵۰۹ شهرک و ۳۳۵ ناحیه صنعتی و چهار منطقه ویژه اقتصادی در حال بهره‌برداری، ۸۲ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۷ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب‌وکار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، ۹۹ هزار و ۱۶۸ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۹ هزار و ۲۲۱ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۰۷ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۸۱ هزار و ۲۸ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha