همیاران صلح به یاری شرکتهای تعاونی خراسان رضوی می‌آیند

مشهد-ایرنا- معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: زمینه راه‌اندازی شعبه‌های همیاران صلح در اتحادیه‌های شرکتهای تعاونی این استان به منظور حل اختلافات صنفی و اجتناب از ارسال شکایات به دادگستری در این بخش فراهم شد.

منوچهر محمدی در حاشیه نشست توجیهی طرح همیاران صلح برای مدیران اتحادیه‌های شرکتهای تعاونی استان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح همیاران صلح در اتحادیه‌های شرکتهای تعاونی در راستای سند تحول قضایی اجرا می‌شود و تشکیل شعبه‌ای از آن در تعاونی‌های متقاضی در حال انجام است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ اتحادیه تعاونی مجاز در خراسان رضوی بیان کرد: در راستای کاهش حجم پرونده‌های قضایی و رسیدگی به شکایات صنفی در تعاونی‌ها، شعب همیاران صلح در محل این اتحادیه ها برپا می شود تا بتوان اختلافات را بدون مراجعه به دادگستری برطرف کرد.

وی تصریح کرد: در نشست امروز نیز روسای اتحادیه‌های شرکتهای تعاونی نسبت به ثمرات این طرح توجیه شدند تا داوطلبین به معاونت دادگستری و شورای حل اختلاف استان مراجعه کنند.

یکی از مسوولان شورای حل اختلاف خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: هم اینک ۵۰۰ شعبه از همیاران صلح که عمده آنها در مساجد مستقر است، یاریگر دستگاه قضا در پرونده ها و عامل صلح و سازش طرفین دعوی در این پرونده‌ها هستند. 

حجت الاسلام عباس معصومی با بیان اینکه استان خراسان رضوی طرح بسیار خوبی را به عنوان "همیار صلح" بنا نهاد، افزود: اکنون ممکن است دادسراها نیز پرونده‌هایی را که مجبور به صلح و سازش می‌شود، تحویل همیاران صلح دهند.

وی بیان کرد: پیش از این رسیدگی به پرونده ها در دادگاه بیش از یک سال زمان می‌برد، اما با حضور همیاران صلح در مساجد و رسیدگی به پرونده‌ها، به برکت این اماکن مقدس بسیاری از آنها به صلح و سازش ختم می شود.

معاون شورای حل اختلاف خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در طرح همیاران صلح بنا است که برخی از مسوولیتهای دادگستری ها به همیاران واگذار شود، زیرا قوه قضاییه معتقد است که باید کارها و امور  را به مردم سپرد.

محمد مهدی باقرپور اظهار داشت: جدا از اتحادیه‌های شرکتهای تعاونی، تاکنون به ۹۶ اتحادیه زیر پوشش اتاق اصناف در خراسان رضوی مجوز گشایش دفتر داده شده تا موارد اختلافی در حوزه اصناف به هیچ وجه به دادگستری ارسال نشود و شکایات اولیه در همان دفاتر مورد رسیدگی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، شورای حل اختلاف استان خراسان رضوی به غیر از شهر مشهد در ۳۶ شهرستان در حال فعالیت هستند، یک هزار و ۸۲۴ نیرو در مرکز توسعه حل اختلاف استان در قالب افتخاری و بازنشسته فعالیت می‌کنند که از این تعداد، ۹۵۴ تن از نیروها را آقایان و الباقی را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha