۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84781255
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کابوس تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا: ۷۳۰ کشته تنها در دو هفته

تهران-ایرنا- با گذشت تنها دو هفته از تیراندازی مرگبار در مدرسه ای در تگزاس که به کشته شدن ۱۹ دانش آموز و دو نفر از کادر مدرسه منجر شد، وقوع بیش از ۶۵۰ مورد حادثه تیراندازی در ۴۳ ایالت، به کشته شدن ۷۳۰ نفر در آمریکا منجر شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای اسکای نیوز شمار جدید قربانیان خشونت مسلحانه در آمریکا را با استناد بر اطلاعات آرشیو خشونت سلاح منتشر کرده است. 

در این گزارش آمده است از زمان تیراندازی در مدرسه ابتدایی در تگزاس، در ۴۳ ایالت ازمجموع ۵۰ ایالت آمریکا، تیراندازی های مرگبار ثبت شده است و در مجموع بیش از ۷۰۰ نفر در جریان تیراندازی های متعدد در این ۴۳ ایالت طی مدت دو هفته، جان خود را از دست داده اند.

۲۳ نفر از این کشته شدگان کودک بوده اند – یعنی بیش از مجموع قربانیان در حادثه تیراندازی دبستان تگزاس- و ۶۶ نفر از جان باختگان هم نوجوان بوده اند.

این آمار مشکلاتی را برای سیاستمداران در کنگره آمریکا به بار آورده که تلاش می کنند به توافقی درباره اصلاح قانون حمل سلاح در آمریکا دست یابند. 

در جلسه استماع مجلس نمایندگان آمریکا والدین و بازماندگان تیراندازی در دبستان تگزاس شهادت خواهند دادند. این جلسه تحت عنوان «نیاز فوری به مقابله با همه گیری خشونت مسلحانه» برگزار می شود. این درحالیست که جمهوریخواهان و دموکرات ها درباره میزان تغییر قانون حمل سلاح اختلاف نظر دارند. 

به گزارش ایرنا، وزارت امنیت داخلی آمریکا نسبت به افزایش تهدید و احتمال افزایش خشونت و ناآرامی در این کشور طی چند ماه آینده هشدار داد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا گفته که اهداف بالقوه شامل تجمعات عمومی، مؤسسات مذهبی، مدارس، اقلیت های نژادی و مذهبی، تأسیسات و کارمندان دولتی، زیرساخت های حیاتی، رسانه ها و مخالفان ایدئولوژیک در آمریکا هستند.

قانون اجازه حمل اسلحه یکی از قوانین مورد مناقشه در آمریکا است و عده بسیاری از مردم خواستار اعمال کنترل و محدودیت‌های شدیدتر در زمینه فروش سلاح هستند و عده‌ای دیگر معتقدند هیچ قانونی نباید حق آمریکایی‌ها برای حمل سلاح را به خطر بیندازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha