معاون سازمان استعدادهای درخشان: کمبود بسته‌های یادگیری در مدارس سمپادی مشهود است

ارومیه - ایرنا - معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور گفت: کمبود بسته های یادگیری در بخش سمپاد مشهود است و باید این بسته ها مطابق با اهداف مورد نظر نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور تدوین شده باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد فتح نژاد روز چهارشنبه در گردهمایی روسا و کارشناسان ادارات استعدادهای درخشان کشور در ارومیه افزود: راهبری و مدیریت مدارس سمپاد نیازمند ساماندهی است و ما باید پایگاه داده به روز داشته باشیم تا کارنامه استعدادی دانش آموزان را ثبت کنیم.

وی اضافه کرد: چالش اساسی ما در سمپاد پیاده سازی شعار محوری "هر نیاز کشور یک سمپادی اماده اثر گذاری است" بوده که باید این شعار محقق شود.

وی با اشاره به نقاط قوت سمپاد ادامه داد: حضور مدیران علاقمند در این مدارس چشمگیر است و برنامه های موفقی در دست اجرا داریم تا تولید محتوا کنیم.

معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور گفت: مدارس سمپاد ۶ هدف را دنبال می کنند که شناسایی، هدایت و تربیت دانش آموز استعداد برتر و شبکه سازی، یکی از این اهداف است.

وی گفت: ایجاد فرصتهای متنوع تربیتی و تربیت کامل چند ساحتی دانش آموزان باید در مدارس سمپاد مد نظر باشد و تفاوتهای تربیتی آنان احصا شود.

فتح نژاد افزود: ارتقای معرفت دینی و ارتقای هویت ایرانی اسلامی و تقویت حس دلبستگی، بستر سازی برای هدایت و توانمندی سازی آنان در جهت پاسخگویی به نیازهای کشور، ارتقای عدالت آموزشی و پرورشی با افزایش دسترسی و ایجاد مدارس سمپادی در تراز سند تحول نیز نباید مورد غفلت باشد.

وی اضافه کرد: رویکرد اصلی در زمینه مدارس سمپادی، تقویت رشته های ریاضی و انسانی است و درصدد هستیم تا تعداد بیشتری از دانش آموزان سمپادی به سمت رشته ریاضی فیزیک و علوم انسانی هدایت شوند.

معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور افزود: هدایت دانش آموزان به سمت دانشگاه فرهنگیان از دیگر برنامه های ماست تا دانش آموزان قوی به سمت شغل معلمی به ویژه در  مدارس ابتدایی هدایت شوند.

به گزارش ایرنا کل تعداد دانش آموزان مدارس سمپاد در کشور ۵۲ هزار نفر در دوره اول متوسطه و ۷۱ هزار نفر در دوره دوم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha