اساس فعالیت شورای فرهنگ عمومی و انقلاب فرهنگی زیر سوال نرود

شهرری-ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به فعالیت های شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:این شوراها شامل بخش ها و قسمت های مختلف است و امکان دارد در بعضی بخش ها خروجی مطلوب نداشته باشند،اما نباید اساس کار این شوراها را زیر سوال برد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی  عصر روز چهارشنبه در هشتمین اجلاسیه ارکان شورای فرهنگی استان تهران  که با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران ،محسن منصوری استاندار و محمد خراسانی زاده مدیر کل فرهنگ و  ارشاد استان تهران و همچنین امامان جمعه، فرمانداران، بخشداران و اعضای شورای فرهنگی استان تهران و شهرستان ها برگزار شد، گفت: در چند ماه اخیر با تحولات اساسی که ایجاد شده  شورای فرهنگ‌عمومی ،یکی از منظم ترین شوراهای وزارتخانه ای به حساب می آید.

وی با اشاره به فعالیت های مرتبط در بخش های دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اکنون چند کار مرتبط که در بخش های دیگر وزارتخانه فعالیت داشتند  ذیل این شورا فعالیت می کنند تا در جریان سیاستگذاری و عملیات واحد قرار بگیرند.

اسماعیلی به کارگروه مد و لباس اشاره کرد و ادامه داد: در همین مدت رویداد های مختلفی در این حوزه تعریف شده و مهمترین جشنواره مد و لباس در تیر ماه است که تحول بسیاری را در این حوزه رقم خواهد زد.

وی با تاکید بر  انتقاد های فرهنگی  وارده به شورای فرهنگ عمومی ،اضافه کرد:نمی توان از کارکرد و خروجی های خوب این مجموعه دفاع نکرد، نباید مشکلات فرهنگی در سال های گذشته  را تنها به شوراهای فرهنگ عمومی  و شورای  عالی انقلاب فرهنگی ارتباط داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: این شوراها  شامل بخش ها و  قسمت های مختلف هستند و امکان دارد در بعضی بخش ها خروجی مطلوب نداشته باشند،اما نباید اساس کار شورا ها را زیر سوال برد.

وی با اشاره به فعالیت های شورای فرهنگ عمومی کشور یادآور شد: در حال حاضر کسانی  که سال‌ها در سطح اول مسائل فرهنگی کشور فعال هستند و در حقیقت دغدغه مند در این حوزه هستند  امروز در شوراها در کنار هم قرار گرفته اند.

اسماعیلی به حرکت رو به جلوشورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و افزود:امروز با حضور مستمر مدیران کل مراکز در جلسات و حضور هفتگی و دبیر شورا  در استان ها  یک شبکه بهم پیوسطه را شاهد هستیم.

وی باتاکید بر اینکه شوراها باید به یک باور عمومی در بیاید،  ائمه جمعه  را کانون اصلی شورا ها خواند و گفت:باید هسته سخت انقلاب را که ائمه ،نماز و مساجد است حفظ  و تقویت شوند.

اساس فعالیت شورای فرهنگ عمومی و انقلاب فرهنگی زیر سوال نرود

مسئله جمعیت یک مسئله فرهنگی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله جمعیت اشاره کرد و افزود: مسئله جمعیت اساسا یک مسئله فرهنگی است و مسئله اقتصادی نیست.

وی افزود: باید به نظام آموزشی و اشتغال که به هم پیوسطه است در فرزندآوری توجه شود و شورا می تواند در این مورد نقش آفرینی کند.

اسماعیلی گفت: چه در گذشته چه اکنون خانواده هایی که دچار مشکلات اقتصادی بیشتری هستند تعداد فرزندانشان نیز بیشتر است، پس نمی توان مسئله جمعیت را تنها به مسائل اقتصادی ارتباط داد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha