به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمانشاه در این دیدار استاندار کرمانشاه، با اشاره به ظرفیتهای متعدد تاریخی، فرهنگی، اقتصادی و گردشگری استان تاکید کرد: استان کرمانشاه یکی از هدفهای جذاب برای گردشگران و مسافران است و در عین حال از دیرباز مسیر تردد زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات بوده است.
«بهمن امیریمقدم» افزود: شکوفایی این ظرفیتها نیازمند توسعه قابلتوجه ناوگان هواپیمایی و زیرساختهای فرودگاهی است که در این زمینه انتظار مردم و مسئولان استان از وزارت راه و شهرسازی یک انتظار و مطالبه جدی و پیگیرانه است.
وی تصریح کرد: کرمانشاه هزینههای زیادی از دوران دفاع مقدس تاکنون در مسیر حفظ انقلاب اسلامی تقدیم کرده و دچار عقب افتادگی هایی شده است که جبران این هزینه ها و فداکاری ها خواسته بحق مردم استان و وظیفه بزرگ مسئولان خواهد بود.
استاندار کرمانشاه همچنین در دیدار شمسالدین فرزادی پور، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(ایرانایر) بر ضرورت افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی استان تاکید کرد.
امیریمقدم در این دیدار با اشاره به در دست اجرا بودن طرح بهسازی و توسعه باند فرودگاه کرمانشاه، خواستار افزایش تعداد پروازها تا سقف ممکن در شرایط فعلی و با هدف خدمترسانی بهتر به شهروندان کرمانشاهی شد.
در این دیدار «مجتبی بیاتی»، مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی استان کرمانشاه هم حضور داشت.
به گفته بیاتی اکنون ۹ شرکت هواپیمایی ایران ایر، آسمان، کیش ایر، آتا، زاگرس، کاسپین، قشم ایر، ایران ایرتور و شرکت پارس ایر از فرودگاه کرمانشاه فعالیت می کنند و پروازهای فرودگاه کرمانشاه به مقاصد تهران، مشهد مقدس، شیراز، عسلویه، کیش، قشم، بندرعباس، شیراز، ساری، تبریز و بالعکس انجام میشود.
مدیرکل فرودگاه بینالمللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه همچنین افزود: این فرودگاه هماکنون با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات ناوبری و دارا بودن سیستم ils (آی ال اس) به صورت ۲۴ ساعته آماده سرویس رسانی است، در بخش ایمنی و آتش نشانی نیز فرودگاه کرمانشاه به روزترین تجهیزات دنیا را در اختیار دارد.
به گزارش ایرنا؛ قرارداد بهسازی باند اصلی فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه و تبدیل TAXI WAY (مسیر اتصال باند با ترمینال و آشیانه) موازی به باند در سال ۱۳۹۶ منعقد و طی این قرارداد مقرر شد عملیات بهسازی اپرون(پارکینگ هواپیماها) هم به مساحت ۳۶ هزار مترمربع، توسعه آن به مساحت ۳۰ هزار مترمربع و افزایش چهار استند دیگر در دستور کار قرار گیرد اما بخش عمده این کار باوجود گذشت چهار سال انجام نشد و پروژه به سمت رکود رفت اما اکنون احیا و تسریع در اجرای این طرح در دستور ویژه استاندار کرمانشاه قرار گرفته است و تلاش استانداری تکمیل هرچه زودتر آن و افزایش چشمگیر تعداد پروازها و مهیا کردن باند برای ورود انواع هواپیماهای غول پیکر است.
فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه «هاب» و بیس فرودگاه های غرب کشور در سال ۱۳۵۰ در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار و با ارتفاع یک هزار و ۳۲۲ متر از سطح دریا در فاصله ۹ کیلومتر از میدان اصلی شهر (میدان آزادی) در شمال شرقی شهر کرمانشاه احداث شد.
در سال ۱۳۷۴ با خرید قسمتی دیگر از اراضی مورد نیاز، مساحت فرودگاه به ۲۳۷ هکتار افزایش یافت و مطالعات لازم برای نیاز منطقه و لزوم افزایش و بهبود عوامل پروازی برای استفاده از هواپیماهای بدنه متوسط تا ایرباس از قبیل تأسیسات جانبی، ساختمان آتش نشانی و ایمنی زمینی، مدیریت اداری، پایانه مسافربری، پاویون، ساختمان امور فنی، سپاه، پلیس و تعدادی خانه های سازمانی توسعه و تکمیل شده است.
فرودگاه کرمانشاه قبل از انقلاب تنها دارای یک پایانه کوچک مسافری بدون تفکیک پروازهای ورودی و خروجی بود.
نظر شما