۲ هزار اصله نهال پسته در محوطه امامزاده احمد(ع) اسفراین غرس شد

بجنورد- ایرنا- اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی به مناسب پنجم ذی القعده، سالروز بزرگداشت امامزادگان ۲ هزار اصله نهال پسته را محوطه امامزاده احمد(ع) شهرستان اسفراین غرس کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در این‌باره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز پنجم ذی القعده و پنجمین روز از دهه کرامت با عنوان «امامزادگان؛ ذخائر معنوی جامعه» در تقویم رسمی کشور به عنوان روز بزرگداشت و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده است و در این دهه همایش و مراسم مذهبی زیادی برگزار می شود.

حجت الاسلام عظیم آسوده  افزود: همایش بزرگ تجلیل از امامزادگان خراسان شمالی امروز در امامزاده احمد(ع) برگزار و این تعداد از نهال پسته در ۲ هکتار از محوطه این امامزاده غرس شد.

وی عنوان کرد: با توجه به تحمل پسته به خشکی و کم آبی و مقاومت نسبی آن به سرما، گرما و سازگاری زیادی که در شرایط مختلف از خود نشان می دهد، احداث باغ پسته ریسک کمتری در بردارد به خصوص که مصرف آب باغ های پسته کمتر از سایر میوه ها است و در صورت استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار به مراتب کمتر خواهد.

یکم ذی‌القعده سالروز میلاد حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذی القعده میلاد باسعادت امام رضا (ع) با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده و پنجمین روز از این دهه پر برکت در تقویم ملی با عنوان روز ملی بزرگداشت امامزادگان ثبت شده است، به همین مناسبت جشن‌های مردمی در بقاع استان پیش بینی شده است.

خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha