۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۰۷
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84782967
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکار در همه مناطق شهرستان بردسکن ممنوع است

۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۰۷
کد خبر: 84782967
شکار در همه مناطق شهرستان بردسکن ممنوع است

مشهد- ایرنا-رییس اداره حفاظت از محیط زیست بردسکن گفت: شکار در همه مناطق بردسکن ممنوع است و هیچگونه پروانه شکاری در این شهرستان صادر نشده است.

مهدی جمعه‌پور روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: افرادی که سلاح‌ شکاری دارند، فقط مجوز حمل سلاح را دارند و این مجوزی برای انجام شکار نیست.

وی با اشاره به قوانین زیستگاه‌های حفاظت شده بیان کرد: حتی حمل سلاح شکاری جوازدار داخل زیستگاه‌های حفاظت شده ممنوع است.

جمعه پور افزود: شهرستان بردسکن به لحاظ تنوع زیستی دارای ذخایر ژنتیکی مهم و از جایگاه ویژه و منحصر به فردی در استان برخوردار است و از مناطق چهارگانه تحت مدیریت اداره کل محیط زیست استان، دو منطقه حفاظت شده درونه و پناهگاه دشت لاغری در این شهرستان با وسعت ۱۰۰ هزار هکتار وجود دارد.

وی گفت: این مناطق از پناهگاههای مهم حیات وحش کشور به حساب می‌آیند و به دلیل اهمیت گونه‌های موجود در مناطق حفاظت شده شهرستان این مناطق به صورت شبانه‌روزی توسط محیط‌بانان پایش می‌شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بردسکن با اشاره به پرونده‌های تخلف شکار بیان کرد: پارسال ۱۷ پرونده تخلف شکار تشکیل شد که ۲۷ نفر متخلف در این خصوص به مراجع قضایی معرفی شدند.

جمعه‌پور با تشکر از دستگاه قضایی در راستای برخوردهای خوب و بازدارنده با متخلفان  به پایش زیست محیطی مداوم معادن و صنایع شهرستان بردسکن اشاره نمود و گفت: این پایش‌ها  به صورت مداوم در حال انجام است که منجر به استانداردسازی شاخص‌های زیست محیطی توسط واحدهای صنایع و معادن شهرستان شده است.

 وی افزود: آبیاری محدوده نهالکاری واقع در منطقه حفاظت شده درونه و مرمت آبشخورهای حیات وحش  نیز بصورت مستمر انجام می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بردسکن از کلیه دوستداران حیات وحش خواست، هرگونه تخلف شکار و صید را به سامانه شبانه‌روزی ۱۵۴۰ اطلاع‌رسانی کنند.

از مهم‌ترین حیات وحش شهرستان بردسکن گونه‌های یوزپلنگ آسیایی، زاغ بور ایرانی، گربه وحشی، قوچ و میش اوریال، کل و بز، شاه روباه، پلنگ و سایر خزندگان، پستانداران و پرندگان هستند.

بردسکن در فاصله ۲۷۳ کیلومتری مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha