۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۴۳
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 84783114
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

صنعت فرش ۱۰ درصد در اشتغالزایی کشور نقش دارد

۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۴۳
کد خبر: 84783114
صنعت فرش ۱۰ درصد در اشتغالزایی کشور نقش دارد

اصفهان- ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: صنعت فرش در لایه‌های مختلف می‌تواند اشتغال‌آفرینی کند و حدود ۱۰ درصد در بخش اشتغالزایی کشور نقش دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود گلشیرازی پنجشنبه در جریان جشنواره قالی فاخر در جمع خبرنگاران در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: این صنعت در اقتصاد، بنیه‌های فرهنگی و تبادل آن و اثرات اقتصاد دانش‌بنیان، نقش کلیدی و موثری دارد.

وی با بیان اینکه ۲۰ خرداد به عنوان روز ملی فرش دستباف مشخص شد و مورد اقبال شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت، اظهار داشت: قرار گرفتن دولت در کنار تولیدکنندگان و صنعتگران فرش یک الزام است.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت‌های این حوزه بیش از هر زمان دیگری حس می‌شود، ادامه داد: شکل‌گیری جشنواره‌های چون قالی فاخر و ایجاد ساختار جدیدی برای تولیدکنندگان فرش دستباف در اتاق بازرگانی به رشد و بازیابی صنعت فرش کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه همزمان با برگزاری جشنواره قالی فاخر، دبیرخانه دائمی فرش دستباف در اصفهان راه‌اندازی می‌شود، مطالبه جدی اتاق بازرگانی اصفهان را در زمینه برند ملی فرش دانست و گفت: جشنواره قالی فاخر در این زمینه ورود جدی داشته است.

گلشیرازی با اشاره به اینکه مطابق با وضع موجود گریزی نیست که نخبگان و خبرگان در جوار تصمیم‌گیران و مسئولان قرار بگیرند، ادامه داد: در صورت بهبود شاخص‌های کسب و کار و استفاده از ظرفیت کارآفرینان به عنوان پیشران‌های اقتصادی می‌توان فرصت‌های از دست رفته را جبران کرد.

به گفته وی، بر اساس پژوهش‌های مجلس تولید ناخالص داخلی اصفهان سال گذشته برابر با  ۳۷۰ هزار میلیارد تومان بود و فرصت‌های از دست رفته در اقتصاد استان عددی ۶ برابری آن است.

رییس مرکز ملی فرش ایران نیز در این نشست گفت: استان اصفهان از ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری، صنایع دستی و فرش دستباف برخوردار است و فرش‌های فاخری در این استان وجود دارد که همین مسئله علت برگزاری جشنواره قالی فاخر در اصفهان شد.

فرحناز رافع، راه توسعه بازار فرش دستباف را ایجاد کار فرهنگی و تغییر ذائقه جهانی دانست و افزود: تمرکز ویژه ای بر ارائه آموزش فرش دستباف و ترویج این هنر صنعت و در آخر زنجیره فرش و صادرات و فروش و تجارت آن داریم.

وی اظهار داشت: استفاده از توان و ایده جوان‌ها در زمینه کسب و کار الکترونیکی (دیجیتال مارکتینگ)، بازارسازی‌های جهانی برای افزایش صادرات فرش، استفاده از خلاقیت و نوآوری در حوزه‌های مختلف زنجیره ارزش فرش، رسیدن به برندسازی بیشتر فرش و توجه تولیدکنندگان به بازارهای جهانی و نیازسنجی از ارکان جشنواره قالی فاخر است.

رییس مرکز ملی فرش ایران افزود: هدف از برگزاری جشنواره قالی فاخر، معرفی شاخص‌های یک فرش اصیل و هنری و ایجاد برند برای فرش‌ها و تولیدکنندگان ناشناخته است تا در بازارسازی و ایجاد و ظرفیت توسعه بازار در کشور قدم‌های مثبتی برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha