مجموعه دامپزشکی آذربایجان غربی از کمبود منابع مالی و انسانی رنج می‌برد

مهاباد - ایرنا - مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: مجموعه دامپزشکی استان از کمبود منابع انسانی و مالی برای حراست از جمعیت دامی منطقه رنج می‌برد.

به گزارش ایرنا، سید امید خلیل زاده عصر پنجشنبه در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان که با حضور رییس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس و شماری از تولیدکنندگان بخش کشاورزی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد برگزار شد، افزود: آذربایجان غربی به ۲۷ استان کشور انواع دام و سبک ارسال می‌کند لذا کمبود جمعیت دامی آن در کل استان تاثیر خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: هم اکنون از ۴۵۰ پست سازمانی دامپزشکی تنها ۲۳۰ نفر مشغول به فعالیت و اجرای طرح‌های صیانت از جمعیت دامی استان هستند.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: برای خرید واکسن و مواد بیولوژیک برای طرح های واکسیناسیون بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان مورد نیاز است که کل اعتبار کل در سال حدود پنج میلیارد تومان است.

خلیل زاده اضافه کرد: بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد روستایی سالانه بالغ بر هفت تا هشت نوبت واکسیناسیون شده و نیروهای فعلی با کار جهادی و به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی هستند.

به گزارش ایرنا، تعدادی از معاونان وزارت جهاد کشاورزی و رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست و برخی اعضای این کمیسیون مجلس شورای اسلامی جهت بررسی مسایل کشاورزی استان از روز ۱۸ خرداد به آذربایجان غربی سفر کرده‌اند.

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در سفر به مهاباد در روز ۱۹ خراد از ایستگاه پمپاژ روستای کوسه کهریز و قم قلعه، پارک جنگلی استاد هه ژار و کارخانه خوراک دام و طیور کیوان مرغ مهاباد نیز بازدید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha