۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۴۷
کد خبر: 84784176
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

متجاوزان سعودی ۱۴۲ بار آتش بس در یمن را نقض کردند

تهران - ایرنا- منابع رسمی یمن امروز شنبه از ۱۴۲ مورد جدید نقض آتش بس در یمن از سوی متجاوزان سعودی در ۲۴ ساعت اخیر خبر دادند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری دولتی یمن (سبا) امروز شنبه اعلام کرد که متجاوزان سعودی و مزدوران آنها در طول ۲۴ ساعت اخیر ۱۴۲ بار آتش بس نظامی و انسانی را در مناطق مختلف یمن نقض کردند.

برپایه این گزارش، پرواز بالگردهای آپاچی ارتش سعودی بر فراز نجران، ۳۷ مورد پرواز هواپیماهای شناسایی مسلح و جاسوسی بر فراز استان های تعز، حجه، الجوف، صعده، الضالع و جبهه های مرزی و ایجاد استحکامات در منطقه الکدحه در استان تعز از جمله این موارد بود.

به نوشته سبا، متجاوزان سعودی و مزدوران آنها همچنین تلاش کردند که به سمت مواضع ارتش و کمیته های مردمی یمن در منطقه الکدحه نفوذ کنند. ۳۲ مورد حملات توپخانه ای به استان های مارب، حجه، صعده، البیضاء و جبهه های مرزی از دیگر موارد نقض آتش بس از سوی متجاوزان در طول ۲۴ ساعت اخیر بود.

متجاوزان سعودی همچنین ۷۴ بار به سمت خانه های شهروندان و مواضع ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان های مارب، تعز، حجه، صعده، الضالع، البیضاء و جبهه های مرزی تیراندازی کردند.

این درحالی است که مرکز اجرایی خنثی سازی مین در یمن پیش از این اعلام کرد که در طول هفته اول ماه جاری ژوئن سه شهروند یمنی بر اثر بقایای مواد منفجره و مین های کارگذاشته شده از سوی متجاوزان سعودی و مزدوران آنها در یمن شهید شدند.

این مرکز افزود: در این مدت همچنین ۱۸ شهروند یمنی در انفجار این مین ها زخمی شدند.

به پیشنهاد سازمان ملل متحد یک آتش بس دو ماهه از دوم آوریل (۱۳ فروردین) در یمن برقرار شد که از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود.

با پایان این آتش بس که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شد، رایزنی‌های سازمان ملل برای تمدید دوباره آن آغاز شد و در نهایت  روز پنجشنبه فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن از دستیابی به توافق برای تمدید دوماهه آن خبر داد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند اما در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha