۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84784272
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

واکسن فلج اطفال به حجاج اعزامی خراسان شمالی تزریق شد

بجنورد- ایرنا- مدیر گروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تمامی افراد اعزامی به حج تمتع امسال در استان که از ۲۶ خرداد ماه عازم سرزمین وحی می شوند، واکسن فلج اطفال را تزریق کردند.

فیض الله برزگر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس تاکید سازمان جهانی بهداشت، افرادی که امسال به حج تمتع مشرف می شوند باید واکسن فلج اطفال را تزریق می کردند که تزریق این واکسن به حجاج استان از ۶ خرداد سالجاری آغاز شد.

وی افزود: همچنین در مراکز بهداشتی استان واکسن های مورد تایید بهداشت عربستان یعنی واکسن‌های سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک نیز به حجاج تزریق شده است.

برزگر با بیان اینکه هم اینک تنها یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مرکز استان فعال است، گفت: با توجه به روندکاهشی مبتلایان تمامی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان های استان تعطیل شده است ولی تزریق واکسن کرونا در مراکز بهداشتی استان انجام می شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان یادآور شد: هم اینک افزون بر ۹۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دُز اول، ۸۷.۷ درصد دُز دوم و ۴۵.۳ درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

 ۵۵۵ نفر از حجاج اهل سنت و شیعه خراسان شمالی از ۲۶ خرداد ماه سالجاری عازم سرزمین وحی می‌شوند.

بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هم اینک گرمه و مانه وسملقان در رنگبندی آبی کرونایی و شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج، جاجرم و رازوجرگلان نیز در در رنگبندی زرد کرونایی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha