۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۱۹
کد خبر: 84784666
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: گردشگری ورزشی در کردستان تقویت شود

۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۱۹
کد خبر: 84784666
استاندار: گردشگری ورزشی در کردستان تقویت شود

سنندج‌- ایرنا- استاندار کردستان گفت: باید گردشگری ورزشی در استان تقویت شود و پیوند بین ورزش و گردشگری نه تنها اقتصاد ورزش بلکه اقتصاد استان را هم متحول می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: آب و هوای خوب و ظرفیتهای گردشگری استان را مناسب میزبانی مسابقات و اردوهای ورزشی کرده است.

وی با بیان اینکه معرفی ظرفیتهای استان در این حوزه اهمیت دارد افزود: زمینه‌های میزبانی را تقویت کنیم و اداره گردشگری بداند که باید به برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی در استان کمک کند.

زارعی کوشا ادامه داد: اداره ورزش و جوانان طبق قانون اجازه کمک به تیم‌های ورزشی را ندارد بلکه اعتبارات آن برای کل ورزش استان و هیات‌های استانی است.

وی تاکید کرد: ظرفیت ورزش استان فوق العاده است و چندین برابر جمعیت، ظرفیت قهرمانی در بازیهای تیمی و انفرادی داریم.

استاندار کردستان با بیان اینکه تقویت همکاری بین بخش خصوصی و دولتی اولویت است اضافه کرد: جلسات متعددی جدا از این شورا با بخش خصوصی برگزار شده است و مجموعه دولت بدون کمک بخش خصوصی دست کم در حوزه اقتصادی نمی تواند قدمی بردارد.

زارعی کوشا اظهار داشت: باید فراتر از پیشنهاد اضافه کردن وزارت ورزش و جوانان در تبصره ۹ بودجه عمل کنیم.

وی ادامه داد: یک شرکت یا واحد اقتصادی نمی‌تواند به صورت کامل یک تیم ورزشی را حمایت کند و نیاز به کمک‌های دیگر وجود دارد

استاندار کردستان اظهار داشت: باید علاوه بر استفاده از ظرفیت های استانی از امکان گنجاندن تغییر کاربری فضاهای ورزشی در قانون هم بهره ببریم.

وی با بیان اینکه اگر ورزش استان تقویت شود به همان میزان آسیب های اجتماعی هم کاهش می‌یابد افزود: بخشی از مسئولیت اجتماعی واحدهایی همچون معدن حمایت از ورزش است.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه مسئولیت مدیران دولتی هم عام است و باید بخشی نگری نداشته باشند و به رشد ورزش کمک کنند گفت: برای همه ما افتخار است که ببینیم یک تیم کردستانی در سطح کشور می‌درخشد.

مدیرکل ورزش و جوانان نیز در این نشست با اشاره به لزوم اضافه شدن بخش ورزش در تبصره ۹ قانون بودجه کشور اظهار داشت: نجات بخش ورزش کشور این است که فضاهای تجاری در اماکن ورزشی ایجاد شود.

حامد جولایی تاکید کرد: با اضافه شدن وزارت ورزش و جوانان در تبصره ۹ قانون بودجه کشور این امکان فراهم می‌شود که با ایجاد کاربری تجاری در کنار اماکن ورزشی، درآمدهای حاصله به ارتقای ورزش برسد.

وی با بیان اینکه تیم های ورزشی استان نیاز به حمایت جدی دارند ادامه داد: سرمایه‌گذاران استان آنگونه که انتظار می‌رود برای ورزش استان کمک و راهگشا نبوده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha