۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۵۲
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 84785526
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰ میلیارد ریال به بازسازی پل‌های روستایی آبادان اختصاص یافت

آبادان - ایرنا - یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:۹۰ میلیاردریال برای بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی پل‌های بخش مرکزی و بخش اروندکنار این شهرستان اختصاص یافت.

سیدمحمد مولوی یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:برای ساخت ونوسازی پل‌های روستایی نهرهای ابتر، ناهی و عوفی در دهستان نوآباد بخش اروندکنار ۶۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که عملیات احداث آنها با پایه بتونی در حال اجرا است.

وی افزود:۳۰ میلیارد ریال نیز به ساخت پل‌های روستایی نهر بی‌کس، نهر بچاچره و نهر حاج‌محمد اختصاص یافته است که این پل‌ها بر پایه آهن ساخته خواهند شد.

مولوی اظهار داشت: کار بهسازی، مقاوم سازی و استحکام بخشی پل‌های روستایی ابوصدرین، ابوشانگ، ازرق، طلیب و سعدونی در دهستان نصار اروندکنار در سال جاری انجام می شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود:مرمت و بهسازی پل‌های حوزه شهری اروندکنار نیز در دستور کار قرار دارد. 

وی گفت:با توجه به تردد قایق‌های موتوری در نهرهای قدیمی بخش اروندکنار مرمت و بازسازی پل‌ها به گونه‌ای طراحی شده که این شناورهای قابلیت تردد از زیر پل‌ها را داشته باشند.

مولوی به لایروبی ۲۴۰ کیلومتر از نهرهای شهرستان آبادان در چوئبده، جرف، بخش مرکزی و بخش اروندکنار اشاره کرد و افزود:لایروبی نهرها به منظور تسهیل در تردد شناورهای صیادی و تجاری و آبیاری نخلستان‌های منطقه انجام می‌شود.

شهرستان آبادان دارای ۶ دهستان و ۷۰ روستا است.

آبیاری نخلستان های آبادان از اروندرود و بهمنشیر از طریق نهرهای قدیمی انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha