بهمن زارعی روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشآموزانی که تاکنون به هر علتی موفق نشده باشند سفارش کتابهای درسی خود را ثبت کنند تا ۳۱ خردادماه برای این کار فرصت دارند.
وی اظهار داشت: خرید کتاب درسی، نیازمند ثبتنام دانش آموزان در سامانه پادا و مشخص شدن مدرسه محل تحصیل آنها است و در صورتی که دانشآموزی در این سامانه ثبتنام نکند موفق به خرید کتاب درسی هم نخواهد شد.
زارعی با بیان اینکه ثبت سفارش کتاب درسی از ۲۸ فروردین تا ۲۲ خردادماه سال جاری انجام شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه ۱۸۱ هزار دانش آموز در میان پایه باید برای ثبت سفارش کتاب درسی در سطح استان اقدام میکردند از این تعداد ۱۶۵ هزار نفر موفق به ثبت نام شدند به همین دلیل زمان ثبت سفارش تا ۳۱ خردادماه تمدید شد.
این مسوول اضافه کرد: دانشآموزان، اولیا و مدارس به ۲ شیوه فردی و گروهی میتوانند در زمان اعلام شده با داشتن کد ملی و شماره سریال شناسنامه دانشآموز نسبت به ثبت سفارش کتب درسی از طریق سامانه به نشانی www.irtextbook.ir اقدام کنند.
زارعی تاکید کرد: مدارس میتوانند همچنین به صورت گروهی در سامانه سیدا برای ثبت کتب درسی دانشآموزان اقدام کنند و دانشآموزانی که دسترسی به اینترنت دارند، میتوانند با داشتن کد ملی و شماره سریال شناسنامه خود ثبتنام کتب درسی خود را با مبالغ مصوب درج شده در درگاه اینترنتی سامانه انجام دهند.
کارشناس مسوول توزیع کتابهای درسی آموزش و پرورش استان قزوین افزود: دانشآموزان پایههای ورودی اول، هفتم و دهم نیز از هشتم تیرماه به محض ثبتنام در سامانه سیدا به عنوان دانشآموز ورودی پایههای مقاطع تحصیلی میتوانند به روش انفرادی یا گروهی برای ثبت سفارش کتب درسی خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه هیچ کمبودی در خصوص کتابهای درسی نداریم، یادآور شد: طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش قیمت کتب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ نسبت به سال تحصیلی گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.
استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.
نظر شما