۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 84787085
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشتارگاه مشترک دام اردستان و زواره پلمب شد

۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۳
کد خبر: 84787085
کشتارگاه مشترک دام اردستان و زواره پلمب شد

کاشان - ایرنا -  رییس شبکه  دامپزشکی اردستان گفت: کشتارگاه مشترک دام اردستان و زواره به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی با دستور مقام  قضایی پلمب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید راعی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با وجود تذکرها و اخطارهای زیادی که از  مدت‌ها قبل به شهرداری‌های اردستان و زواره داده شده بود، این نقص‌ها رفع نشد و تا رفع نفص‌های بهداشتی فعالیت این کشتارگاه تعطیل خواهد بود. 

وی با بیان اینکه‌ وضعیت کشتارگاه دام مشترک اردستان و زواره تهدیدی علیه بهداشت عمومی است، تصریح کرد: طی بازدیدی که نزدیک به یک ماه پیش با حضور سرپرست فرمانداری، رییس دادگستری اردستان، رییس دادگاه بخش زواره، شهرداران اردستان و زواره، مدیر شبکه بهداشت و درمان، شبکه دامپزشکی، بهداشت محیط واعضای شورای تامین از این واحد به عمل آمد، قرار شد نقص‌های بحرانی۱۶ خرداد ماه جاری رفع شود که این مهم رخ نداد وامروز به دستور مقام قضایی بخش زواره این واحد تا رفع کامل نقص‌ها پلمب شد.

رییس شبکه‌ دامپزشکی اردستان درباره نحوه تامین‌ گوشت مورد نیاز مردم‌ شهرستان در زمان تعطیلی این واحد اظهار داشت: وظیفه ساخت و تجهیز کشتارگاه و تامین گوشت قرمز در کشتارگاه داخلی و حتی باراندازهایی که در خارج شهرستان وجود دارد بر پایه قانون بر عهده شهرداری‌هاست و قصابان می توانند گوشت مورد نیاز مردم را از کشتارگاه‌های مجاز شهرستان‌های همجوار تامین کنند.

راعی با تاکید بر اینکه هرگونه کشتار و عرضه گوشت قرمز غیرمجاز در شهرستان اردستان ممنوع خواهد بود، اظهار داشت: خط قرمز دامپزشکی سلامت شهروندان است و با هر فردی با رعایت نکردن مقررات بهداشتی اقدام به تهدید سلامت شهروندان کند طبق قانون برخورد خواهد شد.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha