۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۲۷
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 84787594
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

کشاورزان به استمرار تولید محصولات راهبردی کمک کنند

شاهرود - ایرنا - سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: کشاورزان استان برای استمرار تولید محصولات راهبردی به ویژه گندم و تأمین امنیت غذایی کشور اهتمام بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا قاسمی دوشنبه شب در آیین پایانی نخستین همایش سالانه و نمایشگاه تخصصی مدیریت کشاورزی و دامپروری شهرستان شاهرود که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: حفظ منابع پایه و پایداری تولید اولویت بخش کشاورزی و امنیت غذایی نیز ناظر بر این موضوع است.

وی ابراز داشت: اتفاقاتی که به تازگی رخ داد از جمله همه گیری کرونا، جنگ روسیه و اوکراین بیش از گذشته اهمیت غذا را برای ما روشن کرد بنابراین تولید محصولات راهبردی یک سیاست جدی و ویژه در وزارت جهاد کشاورزی است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان توجه به توسعه کشت دانه‌های روغنی و علوفه را نیز برای کاهش وابستگی کشور به این محصولات از کشاورزان خواستار شد و گفت: سیاست دولت در این زمینه تشویقی و حمایتی است و در سال زراعی پیش رو موضوع کشاورزی قراردادی به شکل جدی‌تر و عملیاتی تر در دستور کار قرار می‌گیرد.

قاسمی اظهار داشت: روند قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی به ویژه محصولات راهبردی نیز نشان دهنده عزم دولت برای حمایت جدی‌تر از کالاهای اساسی است.

وی همچنین با بیان اینکه اقلیم استان سمنان برای کشت کنجد مناسب است، افزود: قیمت ۴۰۰ هزار ریالی تضمینی تعیین شده برای کنجد نشان دهنده اراده دولت برای توسعه کشت این محصول در کشور است.

نخستین همایش سالانه و نمایشگاه تخصصی مدیریت کشاورزی و دامپروری شهرستان شاهرود با رویکرد چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی کشاورزی و دامپروری شرق استان سمنان به مدت ۲ روز در تالار همایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار شد.

در آیین اختتامیه، تقدیر از برگزیدگان حوزه کشاورزی و قرائت بیانیه نیز انجام شد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha