نماینده چناران:مبنای نقدها به طرح رتبه بندی معلمان ناشی از شبهات فضای مجازی است

مشهد-ایرنا- نماینده مردم چناران، گلبهار و طرقبه- شاندیز در مجلس شورای اسلامی گفت: نقدهای مطرح شده در مورد طرح رتبه بندی معلمان مبتنی بر دیدگاه‌های غیرکارشناسی و شبهات منتشر شده در فضای مجازی است و فرهنگیان باید نقدهای کارشناسی شده را مد نظر داشته باشند.

حسین امامی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وقتی با منتقدان و همکاران فرهنگی که به طرح رتبه بندی ایراد دارند صحبت می کنیم متوجه می شویم ۹۹ درصد از منتقدان حتی یک بار قانون یا آئین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان را مطالعه نکرده اند و مبنای نگرانی خود را مطالب مطرح شده در فضای مجازی پیرامون این قانون عنوان می کنند.

وی ادامه داد: رتبه بندی معلمان از سال ۸۸ در مجالس مختلف مطرح بود اما نتیجه ای حاصل نشد اما این مجلس کار بزرگی انجام داد و لایحه دولت برای رتبه بندی معلمان را پس از ۱۲ سال تصویب کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: این قانون هم اکنون برای اجرایی شدن در دست دولت است و وزارت آموزش و پرورش با حضور ۲ ناظر از کمیسیون آموزش مجلس در حال تدوین آئین نامه اجرایی آن است.

امامی راد به تامین کامل بودجه ۳۸ هزار میلیارد تومانی این قانون اشاره کرد و افزود: زمینه برای اجرای این قانون فراهم است و دولت باید فقط در اجرای نهایی آئین نامه تعجیل کند و معتقدیم اجرا در حال به تعویق افتادن است.

وی زمان اجرای قانون رتبه بندی معلمان را از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: از مجموع ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه قانون یاد شده، ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان  مربوط به شش ماهه دوم سال قبل و بقیه مربوط به بودجه سال جاری اجرای رتبه بندی معلمان است.

نماینده مردم چناران، گلبهار و طرقبه- شاندیز در مجلس شورای اسلامی گفت: این قانون برای نخستین بار اجرایی می شود و ممکن است اشکالاتی داشته باشد از این رو مردم و به ویژه فرهنگیان نباید به مطالب منتشر شده در فضای مجازی توجه کنند هرچند تلاش شده نواقص اجرای قانون رتبه بندی به حداقل برسد اما ابتدا باید این قانون اجرا و نواقص احتمالی شناسایی گردد تا در سال آینده اشکالات احتمالی برطرف شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha