به گزارش ایرنا مهدی عباسی روز سه شنبه در جریان هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: تولید بیشمار موتورسیکلتها در دهههای گذشته و از رده خارج نشدن موتورسیکلتهای فرسوده بر مشکلات شهری افزوده و خواهد افزود.
وی گفت: بسیاری از موتورسیکلتهایی که در سطح شهر تردد دارند، فاقد استانداردهای لازم هستند همچنین برخی موتورسواران اقدام به مخدوش کردن پلاک با ماسک میکنند که به نظر میرسد کارکرد ماسک به پوشاندن پلاک موتور تغییر کرده است.
وی با بیان اینکه بحث معاینه فنی موتورسیکلتهای در حال تردد موضوعی است که تاکنون عملاً به اجرا در نیامده، اظهار کرد: با توجه به تردد بیش از ۴ میلیون موتور شمارهگذاریشده در تهران، سهم قابل توجهی از تصادفات فوتی به راکبین این وسیله اختصاص دارد.
وی ادامه داد: آلودگی هوا و صدا، کیفیت پایین تولید، عدم رعایت استانداردها، مخدوش کردن پلاک با استفاده از کاغذ، ماسک و غیره، رانندگی بدون کلاه ایمنی، عبور و توقف در پیادهروها، حمل بار غیر متعارف، کمتوجهی به بیمه شخص ثالث، تردد بدون معاینه فنی، از موضوعاتی است که در ضرورت ساماندهی موتورسیکلت می افزاید.
لزوم بازبینی طرحهای تفصیلی موضعی و موضوعی در تهران
نرگس سلیمانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه با ارائه تذکری گفت: از شهرداری تهران توقع میرود با توجه به از دست رفتن فرصت و هشدار زلزله و با وجود پدیدههای نو فرونشست نسبت به نوسازی و بهسازی بافتهای در خطر اقدام کند.
وی با تاکید بر ضرورت بازبینی طرحهای تفصیلی موضعی و موضوعی نیز گفت: این موضوع میتواند موجب کاهش دغدغه شهروندان در شهر تهران شود.
ساختار معماری و شهرسازی باید تعیین تکلیف شوند
سید جعفر شربیانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه با بیان اینکه مصوبه الزام شهرداری تهران به اصلاح نظام ساختاری معماری و شهرسازی از شورای قبل موجود است، گفت: ساختار اداری در حوزه معماری و شهرسازی دارای مشکلاتی است که باید تعیین تکلیف شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: عدم در نظر گرفتن متخصصان و کارشناسان، عدم توجه به ارتقای شغلی، عدم توجه به مزایا و پرداخت، عدم توجه به دانش افراد و عدم توجه به صیانت آرا از جمله مشکلات مشکلاتی است که در حوزه ساختار معماری و شهرسازی وجود دارد.
نظر شما