رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی: تربیت دانشجو بر حسب نیاز جامعه خواهد بود

مهاباد - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه از چند سال پیش فعالیت این دانشگاه در زمینه مهارت آموزی آغاز شده است، گفت: با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده در مرکز، تربیت دانشجو بر حسب نیاز جامعه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی زواری عصر سه‌شنبه در آیین تجلیل از خیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب اظهار کرد: اولین‌ رسالت و وظیفه این دانشگاه تامین نیروی تحصیل‌کرده سازمان‌ها در اوایل راه‌اندازی بود که در این زمینه موفق عمل کرد.

وی با بیان اینکه با راه افتادن فاز توسعه‌ در کشور با ایجاد کارخانه‌ها، تربیت نیروی فکری در کنار نیروی علمی نیز در دستور کار قرار گرفت، گفت: دانشگاه آزاد در این بخش نیز همچون سایر دانشگاه‌ها در جهت تحصیلات تکمیلی و تربیت نیروی انسانی که بتواند تولید کننده بینش و دانش باشد گام برداشت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: بنابر منویات مقام معظم رهبری برای برون رفت از مشکلات موجود کشور، باید دانشگاه‌ها مسیر خود را به سمت دانش‌بنیان سوق دهند و باید تفکر سنتی مبنی بر استخدام یک جوان پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه در یک اداره پایان یابد. 

زواری با بیان اینکه دانشجویان باید پس از فارغ‌التحصیلی با فکر خلاق و مبتکرانه در تناسب با نیاز کشور وارد بازار کار شوند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی از قبل همه نیازها را شناسایی و به شکل علمی به آنها ورود می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مولود نظام است و تا به این مرحله هم روی پای خود ایستاده است و بار مالی به دولت ندارد و مردم میاندوآب از اینکه خود را در پیشبرد رسالت دانشگاه آزاد مکلف می دانند جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه رصد و بررسی می‌شود، گفت: در این راستا افزایش ۲۱ درصدی حقوق کارکنان در دستور کار قرار دارد و با توجه به سرمایه‌گذاری هایی که در سازمان اتفاق افتاده طی ۲ سال آینده منتج به نتیجه خوبی در برطرف کردن گره مالی دانشگاه می‌شود.

میاندوآب نیازمند توجه بیشتر برای تبدیل به قطب علمی در جنوب آذربایجان‌غربی است

امام جمعه میاندوآب نیز در این آیین اظهار کرد: وظیفه دانشگاه تعلیم و تعلم و تزکیه است و این رسالت انبیاست که خداوند متعال به پیامبر داده است.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده با بیان اینکه بعد از آن این رسالت برعهده مراکز علمی اعم از حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌هاست، افزود:بنابراین مسوولان شهرستانی، استانی و کشوری وظیفه دارند زمینه رشد و تعلیم و تربیت را در جامعه فراهم کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی: تربیت دانشجو بر حسب نیاز جامعه خواهد بود

وی ادمه داد: به برکت وجود نظام جمهوری اسلامی ایران دانشگاه‌ها در اکثر شهرها گسترش و رشد یافته‌اند و اگر با گذشته مقایسه کنیم آثار این توسعه در زمینه‌های مختلف قابل ملموس است. 

امام جمعه میاندواب با بیان اینکه میاندوآب در مقایسه با شهرهای دیگر یک سر و گردن بالاتر است، افزود: جایگاه میاندوآب در رشد و توسعه و موقعیت جغرافیایی در استان خاص است و در گذشته مسوولان زحمت زیادی برای پیشرفت میاندوآب تلاش کرده‌اند و اکنون هم نیازمند توجه بیشتر برای تبدیل به قطب علمی در جنوب آذربایجان‌غربی است.

مهارت آموزی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب باشد

فرماندار ویژه میاندوآب نیز در این مراسم با بیان اینکه برای ادامه فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان می‌تواند در راستای توسعه دانش‌بنیان در منطقه نقش بسزایی داشته باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی: تربیت دانشجو بر حسب نیاز جامعه خواهد بود

علی پیام با بیان اینکه میاندوآب با توجه به وجود ظرفیت و پتانسیل‌های زیاد می تواند به توسعه پایدار برسد، افزود: لازمه این توسعه وجود دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی است و باید از ظرفیت دانشگاه آزاد که دستگاه‌های اجرایی برخی کارهای خود را برون سپاری می‌کنند استفاده کرد.

فرماندار ویژه میاندوآب با بیان اینکه توسعه رشته‌های تحصیلی در دانشگاه آزاد در دستور کار قرار گیرد، گفت: در دانشگاه آزاد بیشتر شهرها مقطع دکتری وجود دارد و باید در میاندوآب نیز مقطع دکتری در دانشگاه آزاد راه‌اندازی شود و همچنین در مقطع کارشناسی‌ارشد نیز برخی رشته‌ها برحسب نیاز منطقه باید راه‌اندازی شود چرا که بیشتر جوانانی که در صدد ورود به بازارکار هستند در صورت نداشتن تخصص از بکارگیری توسط واحدهای تولیدی باز می‌مانند.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از جمعی از خیران میاندوآبی به جهت کمک و مشارکت‌ در اجرای برخی طرح‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب با اهدای لوحی تجلیل به عمل آمد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی: تربیت دانشجو بر حسب نیاز جامعه خواهد بود

خیران نیک‌اندیش میاندوآبی در یک سال گذشته ۱۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال به دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب کمک اهدا کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha