توجه به زیرساخت‌های عمرانی شرط پایداری امنیت در مرز است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: توجه به زیرساخت‌های عمرانی، شرط تداوم و پایداری امنیت در مرز است که باید در اختصاص اعتبارات مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمدرضا طالبی روز سه‌شنبه در جلسه کارویژه مرز شورای تامین استان افزود: مرز مشترک ما با کشور افغانستان از ضریب امنیتی بسیار بالایی برخوردار است.

وی اظهار داشت: این امنیت مثال‌زدنی حاصل رویکردهای نظام و در سایه اهتمام نیروهای مرزبانی، ارتش و سپاه در مرز خراسان جنوبی رقم خورده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: برای استمرار این ضریب امنیتی و پایدار ماندن امنیت در مرز، باید به موضوعات عمرانی مرز توجه شود.

وی گفت: سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ میلیارد تومان به حوزه عمران مرز اختصاص یافته که در موضوعات آبرسانی، برق‌رسانی و شروع طرح گازرسانی هزینه شده است.

طالبی ادامه داد: امسال نیز با حمایت استاندار و با توجه به پیگیری‌هایی که صورت گرفت، اعتبارات مناسبی به حوزه عمرانی در مرز اختصاص یافت.

وی گفت: پروژه گازرسانی از ابتدای سال جاری آغاز شد و تا پایان سال، تمامی برجک‌ها و پاسگاه‌های مرزی در حاشیه مرز، گازرسانی می‌شوند.

خراسان‌ جنوبی در چهار شهرستان سربیشه، درمیان، نهبندان و زیرکوه ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و ولایت فراه و گمرک ابونصر فراهی در افغانستان هم‌مرز با شهرستان سربیشه و مرز ماهیرود در این استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha