۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84789425
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امکان تولید انرژی‌های نو در شهرک‌های صنعتی قزوین فراهم شد

قزوین-ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: با سازوکارهای ایجاد شده و هماهنگی با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی (ساتبا) امکان تولید انرژی‌های نو به شکل خود تامین در شهرک‌های صنعتی قزوین فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا صفاری روز چهارشنبه در اولین همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری احداث نیروگاه های خورشیدی در استان قزوین که در شهرک صنعتی کاسپین برگزار شد، افزود: امکان تولید انرژی به میزان هزار مگاوات با نصب پنل ها و صفحات خورشیدی روی سقف واحدهای تولیدی فراهم شده که واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی قزوین می توانند از این فرصت برای تامین برق خود استفاده کنند.

وی با اشاره به نیاز مبرم برخی طرح های در دست ساخت تولیدی و صنایع در دست توسعه استان به انرژی برق، اظهار داشت: سازوکارهای پیش بینی شده در کشور برای تولید انرژی های نو و تجدیدپذیر می تواند به رفع نیازمندی های بخش صنعت به برق از جمله در شهرک های صنعتی استان قزوین منجر شود.

این مسوول همچنین گفت: مشوق های خوب و قابل توجهی در زمینه سرمایه‌گذاری انرژی های نو پیش بینی شده که آنها را در اختیار متقاضیان قرار داده ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین با بیان اینکه در سفر رییس جمهور احداث شهرک تخصصی انرژی مصوب شد که برای اجرای آن و جذب سرمایه گذار در این زمینه آمادگی داریم،گفت: امیدواریم با حمایت مسوولان استانی و کشوری هرچه زودتر شاهد عملیاتی شدن شهرک انرژی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در شهرک تخصصی انرژی با تامین زیرساخت ها از محل اعتبارات دولتی، هزینه سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تولید انرژی به طور چشمگیری کاهش می یابد.

در این همایش فرصت های سرمایه گذاری در حوزه انرژی های خورشیدی برای سرمایه گذاران متقاضی تشریح و معرفی شد.

استان قزوین دارای یک شهر صنعتی، ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha