۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 84789468
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

المقداد: سیاستهای غرب مانع بازگشت آرامش به سوریه است

تهران - ایرنا- وزیر امور خارجه سوریه سیاست‌ های غرب در حمایت از عناصر تروریستی در سوریه را مانع به ثمر رسیدن تلاش‌های سیاسی برای بازگرداندن شرایط عادی و آرامش به این کشور دانست.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در دیدار «دیمیتری سابلین» معاون رئیس گروه دوستی روسیه و سوریه و جانشین رئیس کمیسیون دفاع مجلس دومای روسیه در دمشق تاکید کرد که سیاست‌ غرب در حمایت از تروریسم در سوریه، مانع به ثمررسیدن تلاش‌های سیاسی برای بازگرداندن شرایط عادی و آرامش به این کشور است.

وی همچنین اقدامات یکجانبه آمریکا در قبال سوریه و روسیه را غیراخلاقی و مغایر با قوانین بین‌المللی دانست و افزود: این سیاستها بر زندگی روزمره مردم سوریه و روسیه تأثیر می‌گذارد و آنها را برای تامین نیازهای روزمره با مشکل مواجه می کند.

وزیر امور خارجه سوریه در این دیدار همچنین درباره سازوکارهای همکاری بین سوریه و روسیه در همه سطوح با سابلین گفت وگو کرد و افزود: روابط سوریه و روسیه رو به گسترش است.

المقداد ضمن تقدیر از حمایت روسیه از سوریه در جنگ با تروریسم افزود: غرب همچنان در حال به خطر انداختن امنیت و ثبات کشورهای منطقه با استفاده از همه ابزارها و از جمله جنگ رسانه‌ای برای اجرای برنامه‌های سیاسی خود در منطقه است و تلاش می کند تا سلطه خود را بر جهان تحمیل کند.

وی با اشاره به "حمایت غرب از تروریسم در سوریه با تامین تسلیحات و میلیاردها دلار پول برای تروریستها" افزود: رویکرد آمریکا در اوکراین نیز در ادامه همین سیاست است.

به نوشته سانا، در این دیدار دو طرف همچنین در مورد ظرفیتها و زمینه های مشترک همکاری های چند جانبه در سطوح مختلف در راستای تامین منافع مردم دو کشور گفت وگو کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha