۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۱
کد خبر: 84789549
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

احترام قطر به سیاست "چین واحد" در جام جهانی؛ تایوان معترض شد

تهران- ایرنا - یک مقام ارشد قطری پس از انتقاد و اعتراض تایوان به ثبت نشدن هویت شهروندانش برای حضور در مسابقات جام جهانی در قطر بعنوان شهروند تایوانی گفت، کشورش با احترام به سیاست "چینِ واحد" فهرست شهروندان تایوان برای کارت‌های شناسایی را یکپارچه از چین صادر کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روزنامه «ساوث چاینا مورنینگ»، مقام های رسمی برگزار کننده جام جهانی فوتبال که سال جاری در قطر برگزار می شود، بار دیگر با تکرار خوشامدگویی از تمام ملیت های سراسر جهان برای حضور در این رویداد مهم ورزشی اعلام کردند تمامی افرادی که بلیط تهیه می کنند باید برای داشتن کارت «هایا» که برای احراز هویت هواداران طراحی شده ثبت نام و اقدام کنند. این کارت به عنوان روادیدی برای ورود افراد به این کشور محسوب می شود. 

با وجود این در بحبوحه مناقشات اخیر که میان چین و تایوان تشدید شده و این مسئله را حساس تر از پیش کرده است، قطر اعلام کرده با احترام به سیاست "چینِ واحد" فهرست شهروندان تایوان برای کارت های شناسایی مذکور به شکل یکپارچه و با عنوان چین برای همه شهروندان چین و تایوان صادر می شود. به رغم شرکت جداگانه تایوان در تمامی رویدادهای ورزشی به شکل مستقل برای جلوگیری از هرگونه درگیری یا مشکل سیاسی، در درخواست های کارت هایا برای شهروندان تایوان هیچ نشانی از تایوان یا چین تایپه وجود ندارد. در این فرم اجازه داده نمی شود تلفن هایی با کد بین المللی تایوان وارد قطر شوند. 

براساس گفته های سخنگوی وزارت امورخارجه تایوان، دفتر نمایندگی تایوان در عربستان صعودی در تلاش است تا این موضوع روشن شود. وی در سخنانش افزود در حال حاضر ما هنوز در انتظار پاسخ مستقیم از سوی افراد مسئول در قطر هستیم. 

تایوان رابطه دیپلماتیک با قطر ندارد و مانند بسیاری از کشورها تنها دولت چین را به رسمیت می شناسد. 

تایوان هرگز در مراحل پایانی جام جهانی فوتبال حضور نداشته و در دور مسابقات انتخابی ملت های آسیا ۲۰۲۲ با از دست دادن ۸ امتیاز حذف شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha